Bombás kormányzati plakátokkal teli lakóház Óbudán.

Megint aggódhatnak a reklámadó miatt a médiavállalatok? Nem szerepel az adó felfüggesztése a 2024-es adómódosítások között

A kormány már tavaly is be akarta vezetni újra a reklámadót, de akkor még meghosszabbították egy évvel az adónem 0 százalékos kulcsát.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A kormány honlapjára október 17-én, kedden töltötték fel az egyes adótörvények módosításáról szóló törvénytervezetet, amelyben nem szerepel a reklámadó további felfüggesztése – szúrta ki a Telex. A lap szerint ez azt is jelentheti, hogy 2024-től újra beszedhetik ezt az adót a hazai médiavállalatoktól.

A 2014-ben nagy ellenállást kiváltva bevezetett, majd 2019-ben felfüggesztett reklámadót eddig sem törölte el teljesen a kormány, csak a tavalyi adócsomagban 0 százalékon rögzítette az adónem kulcsát. Mint arról a Media1 is beszámolt, erre azután került sor, hogy a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a kialakult gazdasági helyzetre és a reklámadó káros gazdasági hatásaira hivatkozva tavaly ősszel arra kérte a kormányt, hogy hosszabbítsák meg az adónem eredetileg 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztését egészen az év végéig. A kabinet végül az adó mértékét akkor úgy módosította, hogy 2023. december 31-ig nem kell fizetniük semmit az érintetteknek.

A most társadalmi vitára benyújtott tervezetben viszont nem szerepel ez a módosítás, aminek következtében a Telex szerint jövőre akár vissza is térhet a reklámadó. A lap megkérdezte az ügyben az adócsomagot előterjesztő Pénzügyminisztériumot, de nem kapott választ.

A jövő évi adózási szabályokkal kapcsolatos törvénytervezet szövegéhez október 25-ig várja a kormány az észrevételeket, az őszi adócsomag a módosításokkal együtt ezután kerülhet az Országgyűlés elé.

Mi történt a magyar reklámpiaccal? Vendégünk volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke

Túlkeresleti indexet vezet be az RTL és néhány hét múlva mintegy 20 százalékkal megdrágul a reklámozás

Jelentősen megdrágul a TV2, ami nem csak a csatorna nézőit fogja rosszul érinteni

Elvitte a rekordmagas infláció a magyar reklámpiac tavalyi teljes növekedését, sőt jelentős csökkenés következett be reálértéken

Egyszerre 4 új tévécsatornát indít az RTL Magyarország

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: Bombás kormányzati plakátokkal teli lakóház Óbudán 2022-ben. Fotó: Ladányi András / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások