A Megafon Központ és a Kommentár Alapítvány júliusban több pénzt költött el Facebook-hirdetésekre mint Spanyolországban a választási kampány utolsó hónapjában a kisebbik kormányzó pártszövetség – írja a G7.
A gazdasági portál a Facebook Ad Library (Hirdetéstár) szolgáltatásának segítségével gyűjtötte össze, hogy a július 23-án rendezett spanyolországi parlamenti választás utolsó 30 napjában melyik spanyol párt mennyit költött el az üzeneteinek célba juttatására a közösségi médiában. Ez alapján forintosítva a következő sorrend alakult ki:
- a nagyobbik kormánypárt, a szocialisták 120 millió;
- a jobboldali – végül győztes – néppárt 96 millió;
- a kisebbik baloldali pártszövetség 68 millió;
- a regionális etnikai pártok (katalánok, baszkok, kanári-szigetekiek, stb) összesen 15 millió forintnak megfelelő eurót.
Ugyanebben az időszakban a lakosság számát tekintve Spanyolországnál ötször kisebb Magyarországon a nyári szabadságokra eső úgynevezett politikai uborkaszezon alatt a kormánypárti Megafon és a fideszes Tranzit Fesztivált rendező Kommentár Alapítvány több mint 70 millió forintot költött el a saját hirdetéseire a Facebookon.
Ez alapján a Megafon és a Tranzit akár komolyan vehető tényező is lehetett volna a spanyol választáson – jegyzi meg a G7, amely felhívta a figyelmet arra is, hogy volt olyan hete is a választási kampánynak, amikor a két baloldali spanyol kormánypárt csak a Megafon hirdetési pénzeinek mindössze 80 százalékát tudta felmutatni.
Szájbak@kilná olvasóját a kormánypárti Megafon csapatának tagja, akit még Bohár Dániel is felköszönt
Tovább kaszálhat Rákay Philip, a Megafon egyik legismertebb arca a földbizniszével
A Megafon és a Fidesz megbírságolását szorgalmazzák az Állami Számvevőszéknél az ellenzéki pártok
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.