Tavaly szeptemberben a Media1 is beszámolt arról, hogy csődeljárásba menekült a Cinema City mozihálózat anyavállalata, a Cineworld, amiért 5 milliárd dolláros adóssága keletkezett és fizetési nehézségei voltak.
A hír nem volt előzmény nélküli, hiszen a vállalat még tavaly augusztusban jelezte, hogy csődközelbe került, mivel a nagy költségvetésű filmek hiánya miatt nagyon alacsony a jegyeladásokból származó bevétele, és ez az állapot valószínűleg még novemberig fennmarad – ez pedig megnehezíti az adósságcsökkentésre való törekvését. A cég a koronavírus-világjárvány (COVID-19) után nem tudott talpra állni, ettől keletkezett a nagy adósság.
Már tavaly megírtuk azt is, hogy a csődeljárással a Cineworldnek lehetősége nyílik arra, hogy csökkentse az adósságait, és átszervezze a működését egy reorganizációs terv mentén. Az augusztusi, csődvédelem kezdeményezését fontolgató hírre a magyar leányvállalat is reagált, mondván a tulajdonosuk csődje semmiben sem érintené a magyar mozik működését, és ők is hozzátették, hogy bíznak a magyar és az európai premierekben is.
A következő hír tavaly szeptemberben érkezett, amikor a bíróság elfogadta a mozis cég csődvédelmi kérelmét és jelentős, 786 millió dolláros összeget is utalt a vállalat számára a hasonló esetekre rendelkezésre álló keretéből. Már ekkor felcsillant a remény, hogy a csődvédelem alatt megmenekülhet majd a Cinema City, de úgy volt, hogy eladnak több országban is a mozihálózatból, hogy az így befolyó pénzből rendezzék az adósságokat.
Most a legújabb fejlemény, hogy a Deadline című lap arról számolt be, hogy a Cineworld nem adja el a kelet-európai és az izraeli multiplexeit. A cikk azt is állítja, hogy a terv szerint Magyarországon is eladták volna a mozikat, vagyis mégiscsak érintette volna a magyarországi Cinema City hálózatot is a csődhelyzet.
Azonban a cég végül mégsem teszi ezt meg, tehát nem kerül sor az eladásra, mivel nem érkezett a hitelezők számára elfogadható ajánlat sem a magyar, sem a többi országra vonatkozóan. Le is állítják az értékesítésre irányuló folyamatot.
Csődeljárásba menekül a Cinema City mozihálózat anyavállalata
Mi történt a magyar reklámpiaccal? Vendégünk volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke