A GKID (a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég) legfrissebb, 2022-re vonatkozó „Online csomaglogisztikai körkép” nevű riportjából az látszik, hogy az e-kereskedelem térhódítása továbbra is töretlen a régióban, beleértve Magyarországot is.
Míg hazánkban 2021-ben 1 fő átlagosan 18,6 alkalommal vásárolt online, addig 2022-re ez a szám – figyelembe véve, hogy 2022-ben nagyságrendileg 3,7 millióan vásároltak már valamilyen terméket az interneten keresztül – évi 21-re nőtt, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg.
Az online vásárlások gyakoriságának növekedésével egyre fontosabb szerep hárul a csomaglogisztikai szolgáltatókra, hiszen egyre több és változatos igényeknek kell megfelelniük. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években a klasszikus házhozszállítás mellett megjelentek a csomagpontok és a csomagautomaták. Ezek egyik fontos jellemzője, hogy megkönnyíti az emberek számára a csomagok átvételét és feladását, hiszen a nap végén akár hazafelé is könnyen útba ejthetik az átadópontokat.
Még mindig a házhozszállítás vezet, de rendkívül népszerűek a csomagpontok és csomagautomaták is
A GKID Csomaglogisztikai körképéből egyértelműen kiolvasható, hogy a teljes 2022-es évet nézve, a rendelések megoszlása alapján még mindig a házhozszállítás a leggyakoribb kézbesítési mód a maga 72 százalékával, amit összesen 16 százalékkal a csomagpont és csomagautomata követ.
További érdekesség, hogy a legkedveltebb átvételi megoldások listáját a házhozszállítás vezeti (61 százalékkal), de a második helyen már a csomagautomata szerepel 20 százalékos kedveltségi mutatóval.
Ennek a változásnak minden bizonnyal az lehet az egyik fő oka, hogy csomagátvételkor egyre fontosabb tényezővé válik az idő és a kényelem, amire úgy reagálnak a szolgáltatók, hogy növelik a csomagpontok és csomagautomaták számát a könnyen megközelíthető, frekventált helyszíneken. Ezzel egyidejűleg csökkentik a szolgáltatások időhöz való kötöttségét, hiszen így az emberek a munkahely és a lakcím között ingázva is rugalmasan át tudják venni a csomagjaikat.
Csomagpont-stratégia
Az egyik legismertebb csomagszállító cég, a GLS Hungary korábban a megbízható házhozszállítással kapcsolatos szolgáltatásai miatt volt igazán népszerű, azonban a piaci igényekre és visszajelzésekre reagálva, alig több mint egy év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát. A szolgáltató most bejelentette, hogy már több mint 2 ezer átadóponttal rendelkezik országszerte.
A GLS csomagpont kereső oldalán láthatjuk, hogy ezzel a 2.000 átadóponttal teljes Magyarországot lefedik, és már nem csak frekventált helyszíneken vannak jelen, hanem olyan kis településeken is üzemeltetnek csomagpontot, mint a Zala vármegyében található Nova, vagy éppen a Pest vármegyei Galgamácsa. A szolgáltató részéről ez egy tudatos döntés, ami része a hálózatbővítési stratégiájuknak.
„Szeretnénk, ha a rugalmas csomaglogisztikai szolgáltatások lakcímtől függetlenül mindenki számára elérhetők lennének, éppen ezért üzemeltetünk országszerte 426 településen GLS Automatát, 223 településen pedig GLS CsomagPontot, a kis településektől kezdve egészen a nagyvárosokig”
– mondta el Várszegi Péter, a GLS Hungary CsomagPont osztályának vezetője.
Három kategóriában díjazzák a magyar e-kereskedelem kiválóságait
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.