390 millió euróra büntette az ír adatvédelmi hatóság a Facebook és az Instagram anyacégét, a Metát.
A döntés értelmében ütközik az uniós joggal, hogy a vállalat a felhasználókkal kötött szerződésre hivatkozva mutat nekik személyre szabott hirdetéseket a facebookos és instagramos tevékenységük alapján
A Meta három hónapot kapott a szabályok változtatására, de fellebbezni fog a cég, amire a Wall Street Journal szerint szükségük is lehet, hiszen az egész hirdetési modell alapját képzi ez a gyakorlat. Az újság kiemeli, hogy még egyáltalán nem biztos, hogy a Metának a teljes hirdetési rendszert át kell alakítania, de így is alapvető változásokra számíthatunk a személyre szabott reklámokkal kapcsolatban.
Az ír adatvédelmi hatóság (a Meta európai központja Dublinban van) azután hozott döntést a kérdésben, hogy az összes uniós tagállamot képviselő adatvédelmi bizottság felhatalmazta erre.
A felhasználói szokások alapján küldött hirdetések ellen egyre magabiztosabban lépnek fel Európában: a franciák nemrég az Apple-t büntették meg nyolcmillió euróra, amiért a felhasználói szerződésben nem kérték egyértelműen a felhasználók hozzájárulását ahhoz, hogy küldhessenek nekik személyre szabott reklámot.
További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.