fbpx
Különböző közösségi médiás alkalmazások.

Sokat javultak a közösségi médiás platformok a legújabb Media Responsibility Index szerint

Az MRI 4.0 (Media Responsibility Index) a reklámipar fogyasztókra és márkákra gyakorolt káros hatásainak csökkentését tűzte ki célul.

Az IPG Mediabrands Media Responsibility Indexe szerint a nagy közösségi média platformok érték el a legnagyobb előrehaladást a felelősségvállalás terén, de a helyi sugárzású és kábel adók, a CTV/OTT platformok, az online videó és hirdetési felületek is egyre jobban szerepelnek – foglalta össze az eredményeket IPG magyar tagja, az Initiative Hungary.

Mint írták, a kutatás célja az, hogy felhívja az iparági szereplők figyelmét azokra a módszerekre, amelyek képesek csökkenteni a különböző márkákhoz és a fogyasztókat célzó hirdetésekhez köthető káros hatásokat.

Az első MRI 2020 augusztusában készült és azokra a közösségi média platformokat érintő aggodalmakra igyekezett választ adni, amelyek szerint ezek a médiumok nem tesznek eleget azért, hogy felismerjék, felmérjék és mérsékeljék a hozzájárulásukat az online térben és a való világban bekövetkező káros jelenségekért. Ezek között a káros hatások, veszélyek között említhető a félretájékoztatás, adathalászat és gyűlöletbeszéd terjedése is.

Sokat fejlődtek a közösségi médiás platformok

Az MRI 4.0 az adott iparág által elfogadott ESG (környezetvédelmi, szociális és vállalat irányítási irányelvek) keretrendszerrel összhangban minden médiumot négy, az elszámoltathatóságot meghatározó szempont mentén értékelt: biztonság, befogadás, fenntarthatóság és etikus adatkezelés.

15 országból több mint 150 kiemelt partnert vontak be a kutatásba, közöttük szerepeltek a helyi sugárzású és kábel adók, a tévékészülékhez csatlakoztatható médiumok (CTV – Connected TV), online videó, és a márkaüzeneteket megjelenítő egyéb platformok.

A kutatás legfontosabb megállapításai között szerepel, hogy a közösségi média platformok átlagosan 3 pontot javítottak a négy fő értékelési szempontokban. Kiemelendő, hogy a vizsgálatban résztvevők 10 százalékpontos javulást értek el a befogadás tekintetében.

Közösségi médiaplatformok.
Fotó: stock / Depositphotos.

Példaként említi az összefoglaló a Snap-et, a Snapchat tulajdonosát, ami egyik évről a másikra 6 pontos javulást ért el és ezzel túlszárnyalta az összes többi platformot az emberek védelme, a félretájékoztatás és a dezinformáció elleni harc terén – köszönhetően annak, hogy a publikálási gyakorlatukban rendkívül szigorúan betartották az alapelveiket.

A TikTok ezúttal 8 pontos emelkedést könyvelt el a márka biztonsági mutatói terén és 24 pontos javulást ért el a gyerekek jólétének erősítése terén. A YouTube az online videók piacán meghatározó minden kategóriában, de leginkább a befogadás tekintetében, ahol 60 százalékos diverzitási mutatóval rendelkezik a saját készítésű tartalmak stábjának összeállításában és a tartalmak sokszínűségében. Ugyancsak jól teljesített a YouTube a biztonság terén, az irányelveik és azoknak a felhasználói tartalmakban való érvényesítése okán.

„Az MRI-nek fontos szerepe van a Media for Good stratégiánk pozícionálásában. Az MRI a felelősségvállalást helyezi minden médiavásárlásra vonatkozó döntésünk középpontjába, hisz egyre nagyobb az aggodalom a hirdetések, a médiumok és a félretájékoztatás szerepét és társadalmi hatásait illetően. Az ügyfeleink egyre nagyobb figyelmet fordítanak az ESG céljaik teljesülésére a mindennapi üzleti gyakorlatukban, mi pedig erőforrásokat biztosítunk számukra ahhoz, hogy elérjék a céljaikat azáltal, hogy szigorúbb és nagyobb biztonságot jelentő standardokat honosítunk meg a média világában”

– mondta Eileen Kiernan, a Mediabrands globális elnök-vezérigazgatója.

Spielmann Katalin, az Initiative Hungary operatív vezetője a kutatás eredményeivel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy – ugyan az MRI 4.0 index magyarországi médiaszereplőket nem vizsgált, de a nemzetközi kutatás üzenete és tanulsága itthon is érvényes: az iparági szereplőknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk azokra a módszerekre, amelyek képesek csökkenteni a hirdetésekhez köthető káros hatásokat. A felelős viselkedés a hazai vállalatoknál is egyre fontosabb, ami a médiaipar aktív szerepvállalását is sürgeti.

„Mi az Initiative-nél a tervező szoftvereinkben már most tudunk úgy optimalizálni, hogy csökkentse az ügyfelünk médiamegjelenése kapcsán az ökológiai lábnyomot. A hasonló kezdeményezésekre és megoldásokra az iparágnak egyre nagyobb szüksége van a fogyasztók érdekében”

– mondta Spielmann Katalin.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos.
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások