fbpx
LinkedIn.

Idén is elkészítette a hazai csúcsvezetők LinkedIn-toplistáját az Uniomedia

Intenzíven bővül a legnagyobb hazai nagyvállalatok felsővezetőinek LinkedIn-követőbázisa, miközben az aktivitásuk is dinamikusan növekszik – derül ki az Uniomedia friss LinkedIn Felsővezetői Toplista kutatásából, amely második alkalommal elemzi a TOP 50 hazai cég több mint 200 felsővezetőjének LinkedIn profilját.

A legnagyobb magyar nagyvállalatok vezérigazgatói, hr-, pénzügyi, valamint kommunikációs és marketingvezetői LinkedIn oldalának elemzésével 2022. június és augusztus között készített vizsgálat adatai a LinkedIn-használat fontosságának gyors növekedését mutatják. Az Uniomedia kutatása nemcsak azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek a legnagyobb magyar vállalatok felsővezetői, de azt is, hogy mennyi a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások aránya a követőik számához viszonyítva.

Ez utóbbi érték, az úgynevezett „követői engagement rate” mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció hatékonyságát; utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető, illetve a magas érték hozzájárul a követőszám további növekedéshez. Ha a szóban forgó mutató 10-15 százalék között van, az átlagos aktivitásra utal, míg a magas ráta intenzív és a digitális platformokon is aktív szakmai kapcsolatrendszerről tanúskodik, tudatos stratégiát valószínűsítve.

Az engagement és a követőszám arányának alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti a listát 90 százalékos aránnyal. A tavalyi TOP5-ből ő az egyetlen vezető, aki 2022-ben is felkerült az engagement alapú összesített listára, ami azt mutatja, hogy a LinkedIn-használat fejlődésével a mezőny dinamikusan változik. Az idei összesítésben Pantl Péter, a MOL kommunikációs igazgatója a második helyre került, míg Alfons Dintner, az Audi CEO-ja lett a képzeletbeli bronzérmes.

A TOP5 összesített lista engagement-követőszám arány szerint a LinkedInen:

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 90 százalék
  • Pantl Péter, MOL Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt.: 88 százalék
  • Alfons Dintner, Audi Magyarország Zrt.: 79 százalék
  • Daria Dodonova, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 76 százalék
  • Heiszler Gabriella, Spar Magyarország Kft.: 70 százalék
LinkedIn Felsővezetői Toplista kutatás 2022.
Fotó: Uniomedia.

Idén először vizsgálta az ügynökség a pénzügyi vezetők teljesítményét a LinkedIn-en. Egyelőre kevesebben követik a CFO-kat mint a többi vizsgált vezetői poszt képviselőit: az aktivitás szerinti listán egyetlen CFO, Daria Dodonova (Telekom) szerepel a legjobb öt között.

Ami a másik kiemelten vizsgált faktort, a követőbázist illeti, fontos információ a vezetők LinkedIn-táborának bővülése. Kiemelkedő mértékben, több mint 1.158 fővel, azaz 40 százalékkal bővült tavalyhoz képest Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációért felelős igazgatójának követőbázisa; az összes vállalati vezető között ő növelte legnagyobb mértékben a LinkedIn-közösségét. A fejlődést tekintve Heiszler Gabriella a második: a SPAR CEO oldalán 772 emberrel, 42 százalékkal bővült a közösség az egy évvel ezelőttihez képest. Keszte Róbertet, a Continental vezérigazgatóját 697-tel, azaz 17 százalékkal követik többen mint a 2021-es adatfelvétel idején.

„Egy felsővezető ma már nem engedheti meg magának, hogy ne fordítson figyelmet a LinkedIn-jelenlétére. Ehhez folyamatos tartalomgyártásra és kreativitásra van szükség, gyakran akár külső erőforrások bevonásával – mindez időt és energiát igényel. A LinkedIn-oldalt nem szükséges személyesen kezelni, de folyamatosan oda kell rá figyelni, mert alapvetően járul hozzá mind a vezető saját presztízséhez, mind az általa képviselt cég hírnevéhez és hitelességéhez. A jó vezetői LinkedIn-oldal alapvető üzleti érdeknek tekinthető, amely megéri a befektetést. Kutatásunk alapján ezt a hazai vezetők is egyre inkább így gondolják”

– mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító-ügyvezetője.

LinkedIn Felsővezetői Toplista kutatás 2022.
Fotó: Uniomedia.

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között

  • Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.) megőrizte első helyét, Amanda Nelson (Vodafone Magyarország Zrt) második helyen debütált a kutatásban*, a harmadik Kékesi Sándor (Jabil Circuit Magyarország Kft.) lett a CEO TOP3-ban a követőszám szerint,
  • Az interakciók és a követőszámok aránya alapján Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Alfons Dintner (Audi Magyarország Zrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország) az élen állók sorrendje.

(*A 2021-es LinkedIn kutatásban Amanda Nelson nem szerepelt, mert az adatfelvétel idején a Vodafone Magyarország nem volt az ötvenes mezőnyben a kutatás alapjául szolgáló Figyelő TOP200 listán.)

A HR-vezetők listáján

  • a követőszám alapú TOP3-ban Kósa Barbara (Harman Becker Kft.) megőrizte vezető helyét, Dulin Judit (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.) és Kalmár Ákos (Continental Automotive Kft.) viszont új szereplők ebben a ligában,
  • az interakciók és a követőszámok aránya alapján Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) ismét az első helyen végzett, Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) előtt.

A kommunikációs és marketingvezetők között:

  • A legtöbb követője Szabó Bélának (Magyar Telekom), Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Nyrt.), és Hevesi Nórának (Tesco-Global Zrt.)  van, a tavalyi kutatás publikálása óta Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia helyet cserélt,
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Pantl Péter (MOL Nyrt.), Juhász Tibor Péter (Vodafone) és Bodó Teodóra (Robert Bosch Csoport Zrt.) profilja a legaktívabb – közülük a tavalyi listán a TOP3-ban csak Bodó Teodóra szerepelt, akkor a második helyen.

A pénzügyi vezetők között:

  • Vécsey Balázs (Robert Bosch-csoport), Cüney Avci (Vodafone Magyarország Zrt.) és Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) került a TOP3-ba követőszám alapján,
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Daria Dodonova (Telekom), Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) és Hamecz István (Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.) a sorrend.

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn követőszáma szakterület szerint

TOP 50 vállalati felsővezető összesített toplista követőszám alapján:

  1. Continental Automotive Hungary Kft.,Dr. Keszte Róbert: 4 .706;
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 4.022;
  3. Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3.856;
  4. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3.746;
  5. Vodafone Magyarország, Amanda Nelson: 3.141.

CEO:

  1. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 4.706;
  2. Vodafone Magyarország Zrt., Amanda Nelson: 3 141;
  3. Jabil Circuit Magyarország Kft., Kékesi Sándor: 2.805;
  4. Spar Magyarország Kft., Heiszler Gabriella: 2.626;
  5. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 2 520.

HR:

  1. Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3.856;
  2. Lidl Magyarország, Dulin Judit: 3.048;
  3. Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos: 2.984;
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 2.850;
  5. Flextronics International Kft., Szépkuti László: 2.191.

CFO:

  1. Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci: 1.544;
  2. Audi Magyarország, Patrick Heinecke: 1.508;
  3. Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos: 2.984;
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova: 1.389;
  5. Tesco Global Zrt., Scott Fitzgerald: 1.183.

Kommunikáció és marketing:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 4.022;
  2. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3.764;
  3. Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 3.096;
  4. Magyar Bankholding, Kutas István: 2.998;
  5. Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra: 2.487.

A TOP5 a felsővezető engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban (2022. június):

CEO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 90 százalék;
  2. Audi Magyarország Zrt., Anfons Dintner: 79 százalék;
  3. Spar Magyarország Kft., Heiszler Gabriella: 70 százalék;
  4. Continental Automotive Hungary Kft., Keszte Róbert: 42 százalék;
  5. Shell Hungary Zrt., Solti Andrea: 41 százalék.

HR:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 53 százalék;
  2. Shell Hungary Zrt., Solti Andrea: 41 százalék;
  3. Schaeffler Savaria Kft., Gazdag András: 40 százalék;
  4. Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos: 28 százalék;
  5. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., Erdei Katalin: 18 százalék.

CFO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova: 76 százalék;
  2. Audi Magyarország Zrt., Patrick Heineck: 50 százalék;
  3. Richter Gedeon Vegyészeti Gyárt Nyrt., Hamecz István: 49 százalék.
  4. Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci: 33 százalék;
  5. Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt.,Mura Viktor: 13 százalék.

Kommunikáció és marketing:

  1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Pantl Péter: 88 százalék;
  2. Vodafone Magyarország Zrt., Juhász Tibor Péter: 60 százalék;
  3. Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra: 27 százalék;
  4. Spar Magyarország Kft., Maczelka Márk: 27 százalék;
  5. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 23 százalék.

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával itt a Media1 e-kereskedelem sorozatának legújabb része!

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos.
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások