Egyre több magyar felsővezető használja aktívan kommunikációs és cégvezetési célból a LinkedIn közösségi médiás felületet a TOP 50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló, idén nyáron készült felméréséből. Összesen több mint 100 ezren követik a nagyvállalati topvezetőket, míg 39 menedzser követőbázisa haladja meg az 1000 főt. A legnagyobb közösséggel a Telekom felsővezetői büszkélkedhetnek.
Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az úgynevezett engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető.
Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket a cégnél dolgozók nagyobb száma miatt jellemzően sokan követik, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie. Ha ez a mutató 0-5 százalék között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.
Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti 137 százalékkal. (Rékasi az idei legbefolyásosabb hazai médiavezetők toplistáján is szerepelt.)
Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak. Ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.
A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen
- Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137 százalék
- Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59 százalék
- Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt.: 49 százalék
- Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt.: 43 százalék
- Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 42 százalék
Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:
- Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
- Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.
A HR-vezetők listáján
- A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
- Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.
A kommunikációs és marketing vezetők között:
- A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
- Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.
A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport összesített követőszáma meghaladta a 100 ezret.
„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek”
– mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.
A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.
A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án
- Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 4 131
- Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3 767
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3 208
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 2 837
- Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 2 796
A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:
CEO:
- Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 4 131
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 2 340
- SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., Heiszler Gabriella: 1 948
- Jabil Circuit Magyarország Kft., Sergio Alonso Cadavid: 1 716
- Teva Gyógyszergyár Zrt., Bjorn Hultermans: 1 578
HR:
- Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3 767
- Lidl Magyarország, Osváth-Bori Mercédesz: 2 463
- Magyar Posta Zrt., Simon Csilla: 2 402
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 2 006
- Samsung Electronics, Zong Attila: 1 873
Kommunikáció és marketing:
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3 208
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 2 837
- Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 2 796
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Kutas István: 2 755
- Bosch Csoport, Bodó Teodóra: 2 215
A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):
CEO:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 137 százalék
- Shell Hungary Zrt., Solti Andrea: 32 százalék
- Eaton Enterprises (Hungary) Kft., Varga Balázs: 18 százalék
- Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 14 százalék
- Howmet-Köfém Kft., Katus István: 12 százalék
HR:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 42 százalék
- MVM Zrt., Fluck Benedek: 38 százalék
- Schaeffler Savaria Kft., Gazdag András: 29 százalék
- Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., Erdei Katalin: 21 százalék
- GE Magyarország, Szabó Letícia: 19 százalék
Kommunikáció és marketing:
- Phoenix Pharma Zrt., Vogronics Krisztina: 59 százalék
- Bosch Csoport, Bodó Teodóra: 49 százalék
- Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 43 százalék
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 37 százalék
- Porsche Hungária Kft., Bujjáki Zsolt: 26 százalék
További híreket talál a Media1-en! A Media1 LinkedIn oldalát itt találja. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.