fbpx
A LinkedIn főhadiszállása az Egyesült Államokban

Elkészült az első magyar LinkedIn-riport – Rékasi Tibor, a Telekom vezérigazgatója az élen a topmenedzserek között

A Linkedin-riport alapján kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a hr-szakemberek a portálon, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen.

Egyre több magyar felsővezető használja aktívan kommunikációs és cégvezetési célból a LinkedIn közösségi médiás felületet a TOP 50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló, idén nyáron készült felméréséből. Összesen több mint 100 ezren követik a nagyvállalati topvezetőket, míg 39 menedzser követőbázisa haladja meg az 1000 főt. A legnagyobb közösséggel a Telekom felsővezetői büszkélkedhetnek.

Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az úgynevezett engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető.

Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket a cégnél dolgozók nagyobb száma miatt jellemzően sokan követik, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie. Ha ez a mutató 0-5 százalék között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.

Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti 137 százalékkal. (Rékasi az idei legbefolyásosabb hazai médiavezetők toplistáján is szerepelt.)

Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak. Ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.

A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137 százalék
  • Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59 százalék
  • Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt.: 49 százalék
  • Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt.: 43 százalék
  • Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 42 százalék

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:

  • Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
  • Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.

A HR-vezetők listáján

  • A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.

A kommunikációs és marketing vezetők között:

  • A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.

A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport összesített követőszáma meghaladta a 100 ezret.

„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek”

– mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.

A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.

A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án

  1. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 4 131
  2. Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3 767
  3. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3 208
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 2 837
  5. Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 2 796

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:

CEO:

  1. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 4 131
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 2 340
  3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., Heiszler Gabriella: 1 948
  4. Jabil Circuit Magyarország Kft., Sergio Alonso Cadavid: 1 716
  5. Teva Gyógyszergyár Zrt., Bjorn Hultermans: 1 578

HR:

  1. Harman Becker Kft., Kósa Barbara: 3 767
  2. Lidl Magyarország, Osváth-Bori Mercédesz: 2 463
  3. Magyar Posta Zrt., Simon Csilla: 2 402
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 2 006
  5. Samsung Electronics, Zong Attila: 1 873

Kommunikáció és marketing:

  1. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 3 208
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla: 2 837
  3. Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 2 796
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Kutas István: 2 755
  5. Bosch Csoport, Bodó Teodóra: 2 215

A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):

CEO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor: 137 százalék
  2. Shell Hungary Zrt., Solti Andrea: 32 százalék
  3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft., Varga Balázs: 18 százalék
  4. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert: 14 százalék
  5. Howmet-Köfém Kft., Katus István: 12 százalék

HR:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna: 42 százalék
  2. MVM Zrt., Fluck Benedek: 38 százalék
  3. Schaeffler Savaria Kft., Gazdag András: 29 százalék
  4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., Erdei Katalin:  21 százalék
  5. GE Magyarország, Szabó Letícia: 19 százalék

Kommunikáció és marketing:

  1. Phoenix Pharma Zrt., Vogronics Krisztina: 59 százalék
  2. Bosch Csoport, Bodó Teodóra: 49 százalék
  3. Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra: 43 százalék
  4. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia: 37 százalék
  5. Porsche Hungária Kft., Bujjáki Zsolt: 26 százalék

További híreket talál a Media1-en! A Media1 LinkedIn oldalát itt találja. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások