fbpx
Vodafone üzlet.

Megszólalt a Vodafone vezérigazgatója a magyarországi leányvállalat eladásáról

Nick Read szerint a Vodafone Magyarország tulajdonosváltása úgymond erősítheti a versenyt. Ellenzéki oldalon eközben bírálják az ügyletet.

Mint arról a Media1 a 4iG mai, hétfő reggeli közleménye nyomán beszámolt, előzetes, nem kötelező érvényű megállapodást kötött a 4iG Nyrt., a Magyar Állam képviseletében a Corvinus Zrt., valamint a Vodafone Europe BV a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának adásvételéről.

A tervezett akvizícióval a 4iG Nyrt. 51 százalékos, a Magyar Állam 49 százalékos tulajdont szerezhet a második legnagyobb hazai távközlési vállalatban.

A tulajdonosváltás kapcsán időközben megszólalt Nick Read, a Vodafone Group elnök-vezérigazgatója is, akinek szavait az rtl.hu idézte:

„A magyar kormánynak világos stratégiája van arra, hogy magyar tulajdonú nemzeti piacvezető céget hozzon létre az IKT (információs és kommunikációs technológia – megj. a szerk.)-szektorban. A 4iG-vel való egyesülés lehetővé teszi, hogy a Vodafone Magyarország, amely az országban sikeres és innovatív tevékenységet folytat, sokkal erősebb léptékű és teljesen konvergens szolgáltatóként jelentős szerepet játsszon az ágazat jövőbeni növekedésében és fejlődésében. Az egyesült vállalat erősíti a versenyt, és nagyobb hozzáféréssel rendelkezik majd a beruházásokhoz, hogy előmozdítsa Magyarország digitalizációját”

– mondta a vezető.

Nick Read, a Vodafone Csoport vezérigazgatója.
Nick Read, a Vodafone Csoport vezérigazgatója. Fotó: vodafone.com

Az akvizíció kapcsán korábban Jászai Gellért, a 4iG elnök-vezérigazgatója is megszólalt:

„A Vodafone Magyarország megvásárlása az elmúlt harminc év legjelentősebb hazai távközlési tranzakciója lehet, hasonló léptékű, mint a rendszerváltást követően a Matáv privatizációja volt. Az akvizícióval egy döntően magyar tulajdonban lévő infokommunikációs vállalatcsoport jöhet létre, amely az ország második legnagyobb szolgáltatójává válhat. Az akvizíció sikeres lezárását követően vállalatcsoportunk Magyarország egyik legnagyobb digitális infrastruktúrájával rendelkezhet, amely kiemelt szerepének köszönhetően hosszú évtizedekre a hazai távközlés meghatározó szereplőjévé válhat”.

Nem mindenki örül

A hírt egyébként közel sem mindenki fogadta kitörő örömmel. Többen épp a távközlési piaci versenyt látják veszélyben amiatt, hogy a Yettel Magyarország, a DIGI és az Antenna Hungária után a Vodafone Magyarország is részben állami kézbe kerül, részben pedig kormányközeli befektetőhöz.

Fekete-Győr András, a Momentum politikusa pedig arról írt, hogy azt a jelentős összeget, amit az állam a Vodafone Magyarország felvásárlására fordít, fordítsa inkább a gázszámlákon lévő áfatartalom csökkentésére.

A Jobbik részéről Balassa Péter országgyűlési képviselő azt kifogásolta, hogy míg saját mobilszolgáltatót vásárol az állam (erre 350 milliárd forintot fordítva), eközben az iskolák fűtése veszélyben van. A politikus szerint az ügylet nem csak pofátlanság, hanem egyenesen bűn a kormányzati megszorítások, energiaválság, elszabadult árak, nyomott bérek idején, ezért tiltakoznak az ellen, hogy saját mobilszolgáltatót vásároljon a magyar állam egy Fidesz-közeli, Mészáros Lőrinc közeléből kinőtt céggel karöltve az adófizetők pénzéből. A megmagyarázhatatlan üzletrész-vásárlás egyedüli oka az lehet a Jobbik szerint, hogy a NER házi „techcégének” kockázatait az adófizetők forintjaiból mérsékeljék, írja Balassa Péter.

Mint arról a Media1 korábbi hírében beszámolt, a Vodafone felvásárlásával kapcsolatos ügylet mintegy 715 milliárd forintot emészt fel.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások