A The Walt Disney Company lett a világ legnagyobb streamingszolgáltatója az ügyfélszám alapján, miután a médiakonglomerátumhoz tartozó havi előfizetéses streaming platformok (Disney+, Hulu, ESPN+) teljes előfizetői bázisa átlépte a 221 milliós határt – írta a cég második negyedéves pénzügyi jelentése nyomán a HWSW.
A Disney ezzel 1 millió előfizetővel előzte meg a Netflixet, 5 éves építkezést követően.
A siker egyik oka a cég globális terjeszkedési politikája, melynek köszönhetően a piacok száma 2020-ban nagy mértékben növekedett, a tavalyi, lassú bővítést pedig idén újabb nagyobb hullám követte, így a Disney+ június 14. óta elérhető többek között Kelet-Európában, így Magyarországon is.

Jön a drágulás és egy reklámokat tartalmazó csomag is
Örömre azonban a felhasználók szemszögéből nincs ok, ugyanis a szolgáltató egy meglehetősen jelentős áremelést is bejelentett:
decemberben közel 38 százalékkal, havi 10,99 dollárra emelkedik a reklámmentes Disney+ előfizetői díja, de megdrágul a Magyarországon egyelőre nem elérhető Hulu és az ESPN+ is.
A decemberben érkező, reklámokat tartalmazó csomag havi 7,99 dollár lesz.
A HWSW megjegyezte: az áremelés oka az lehet, hogy a Disney+ továbbra is veszteséges, az előző negyedévben például 1,1 milliárd dollár veszteséget termelt a részleg.
Épp a napokban írtuk meg, hogy az EY szerint a járvány okozta fellendülés után most az ismert nemzetközi tanácsadó- és könyvvizsgáló cég azt prognosztizálta, hogy az emberek egy része elkezdi majd lemondani a tévé és egyéb digitális előfizetéseit.
Frissítés: megszólalt a Netflix is
A Netflix magyarországi képviselete egy, a lapunkhoz pénteken eljuttatott közleményben reagált a Disney azon állítására, miszerint megelőzték a Netflixet. Mint írták: amikor egy felhasználó előfizet egy csomagra („bundle”), amiben a Disney+, Hulu és ESPN+ is benne van, a Disney háromszor számolja az adott személyt, a külön az ESPN+-ra és Disney+-ra előfizetőket pedig kétszer számolja – a Netflix számára mindeközben egy feliratkozás csak egyszer számolandó.
„Mivel a Netflix és a Disney számítási módszere merőben eltér egymástól, és a Disney nem adta meg a duplikáció nélküli előfizetők számát, a számok összehasonlításából nem lehet érdemi következtetéseket levonni”
– húzta alá a Netflix hazai képviselete.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!