fbpx
DIGI

Két éven belül eltűnik a DIGI márkanév a magyar piacról

A 4iG meghagyja a mobil üzletágat: három lehetőséget is vizsgálnak, hogy miként fejleszthetnék azt. A DIGI márkanév viszont biztosan eltűnik.

A DIGI Mobil és a távközlési szolgáltató nevének jövőjéről beszélt egy háttérbeszélgetésen Király István, a Digi Távközlési Kft. frissen kinevezett ügyvezetője, aki, mint arról a Media1 még áprilisban beszámolt, július 1-jétől az Antenna Hungáriát is irányítja majd, ezzel a 4iG távközlési divíziójának kvázi első embere is lesz.

Mint azt a HWSW megtudta, a cég a korábbi tulajdonossal kötött megállapodás alapján a felvásárlás lezárásától számítva két évig használhatja a DIGI márkanevet, ez alatt az idő alatt az új stratégiai iránynak mindenképpen el kell dőlnie, ami együtt jár majd a távközlési szolgáltató márkaváltásával, melyre a 4iG menedzsmentje korábban többször is hivatkozott.

Király István elmondta: a márkanevet csak akkor fogják lecserélni, amikor érdemben meg tudják tölteni egy másik tartalommal a szolgáltatást.

Egyelőre tehát nincs meg, milyen névre cseréli le a 4iG a DIGI-t.

Már dolgozik a DIGI új menedzsmentje az új stratégián

Mint a portál fogalmazott, miután a magyar DIGI a 4iG tulajdonába került, a 2019-ben elindult mobilos üzletág kapcsán egyes várakozások szerint az események most kezdenek majd igazán felpörögni, a 4iG távközlési portfóliójában központi szerepet játszó Antenna Hungária alá betagozódó DIGI nemrég kinevezett új menedzsmentje pedig már javában dolgozik azon a stratégián, melynek eredményeként versenyképes konvergens szolgáltatóvá válhat a cég Magyarországon.

A DIGI ellenszélben működött, és a legfrissebb információk szerint 90 százalékos kültéri lakossági 4G-s lefedettséget biztosít, nagyjából 2.300 bázisállomással. A másik három mobilszolgáltató 4G-s országos földrajzi lefedettsége eközben egységesen meghaladja a 98 százalékot.

DIGI üzlet
DIGI üzlet.
Fotó: Ladányi András / Media1

1 millió előfizetőre lesz szükség, hogy nyereségessé váljon a mobil üzletág

A 4iG-nak most ugyanarra a problémára kell megoldást találnia, ami az előző tulajdonos alatt a mobilos üzletág növekedésének legfőbb gátja volt – a szűk spektrumkeretből adódó kapacitás- és fedési problémákra.

„Magyar viszonyok között nagyjából egymillió SIM körül érhető el az, hogy egy hálózat üzemeltetése veszteségesből nyereségesbe fordul. Nyilván egy nagyon agresszív növekedésre lenne szükségünk ehhez, de a DIGI-nek van 900 ezer háztartása, így ez nem egy irreális elképzelés 2-3 éves távlatban. A fő kérdés most az, hogy lesz-e ehhez frekvencia”

– mondta Király István a HWSW-nek.

Három út áll nyitva, de még nem történt döntés, melyiket választják

A távközlési szakember szerint három út áll nyitva a magyarországi mobilpiaci ambíciók megvalósítása felé. Ebből az első számú lehetőség a frekvenciaszerzés, ezzel párhuzamosan a marketingtevékenység és a keresztértékesítés erősítése, emellett köthetnek partnerségi (viszonteladói) megállapodást másik távközlési piaci szereplővel, vagy akvizíció útján is hozzájuthatnak spektrumhoz, illetve akár infrastruktúrához is.

A korábbi piaci spekulációkkal szemben azonban nem engedik el a mobilos üzletágat – derült ki Király István szavaiból.

Király hangsúlyozta: ma még mindhárom fenti lehetőség nyitott, egyik mellett sem történt döntés vagy elköteleződés.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: DIGI-üzlet. Fotó: sajtószoba
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */