A Pepita dinamikus növekedésére jellemző, hogy 2021-ben közel 9 milliárd forint értékben vásároltak a felhasználói a Pepita és a marketplace partnerek által forgalmazott termékekből. Az utóbbi években a platform elérhetővé vált a romániai, a szlovákiai és a németországi piacon is, de az erős üzletfejlesztési és logisztikai hátteret továbbra is a cég magyar központjai biztosítják – derül ki az e-kereskedelmi vállalat a Media1-nek megküldött szerdai közleményéből.
A Pepitát két korábbi Szállás.hu alapító, Dorcsinecz József és Varga Zoltán alapította és vezette idén áprilisáig, amikor Palocsay Géza személyében új vezérigazgatóval bővült a menedzsment.
„A Pepita egyértelmű célja a nemzetközi piacok meghódítása, erre a motorháztető alatt is fel kell készíteni a céget. Olyan valakit szerettünk volna a cég élére, aki úgy épített már nemzetközi szervezetet iparágon belül, hogy közben tudta tartani a nagyon gyors üzleti fejlődést” – mutatta be a döntés hátterét Dorcsinecz József.
Az egyik legmeghatárózóbb hazai szakember
Palocsay Géza a kétezres évek közepétől meghatározó alakja a hazai online kereskedelemnek. A Sanoma Mediánál (a mai Central Médiacsoport elődjénél) és az Árukeresőnél nemzetközi értékesítési és operatív vezetőként eltöltött évek után, az Adevinta Hungary ügyvezetőjeként fontos szerepet vállalt a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu fejlődésében és piacvezető szerepének megerősítésében, utóbbi cégtől márciusban távozott új kihívásokat keresve. Palocsay évek óta előkelő helyen szerepel a Marketing&Media TOP25 hazai digitális szakembert bemutató listáin.
„Örülök, hogy hosszú beszélgetések után idén komolyra fordult az elhatározás, hogy közösen írjuk tovább a Pepita-sztorit” – emelte ki a frissen kinevezett vezérigazgató.
A régió egyik meghatározó webáruházává tervezik felfejleszteni a Pepitát
A menedzsment céljai között szerepel, hogy felkészítsék a szervezetet a még intenzívebb növekedésre és a nemzetközi terjeszkedésre. A közeljövőben bővítik és modernizálják a raktárkapacitásaikat, új termékkategóriákat vezetnek be az oldalon. A várakozások szerint 2022 végére a platformon elérhető termékek száma átlépi az egymilliót, valamint a jelenlegi piacok, azaz Magyarország, Szlovákia, Románia és Németország megszilárdításával azon dolgoznak tovább, hogy új országokban is megjelenjenek és csoportszinten elérjék a 100 millió eurós forgalmat, amelyhez a külföldi piacok nagyobb hányaddal járulnak majd hozzá.
„Olyan platformot építünk, amely hazánkból indulva, a régiónkhoz tartozó országokban is meghatározó pozíciót szerez, hogy felületet biztosítson a magyar gyártók termékeinek népszerűsítéséhez és a hazai webáruházak nemzetközi értékesítéséhez” – tette hozzá Palocsay Géza.
Beszállt a PortfoLion is
Az alapítók hosszútávú célja, hogy a Pepita az egész régióban fontos szereplőként számontartott platformmá nője ki magát. Az ehhez szükséges erős alapokat az új menedzsment és a korábbi Szállás.hu befektető, a céghez 2020-ban csatlakozó PortfoLion Capital Partners hivatott biztosítani.
„Az alapítók munkájának köszönhetően a Pepita minden elképzelést és célt felülmúlt, amit az együttműködésünk kezdetén kitűztünk magunk elé. Biztosak vagyunk benne, hogy Géza érkezésével ez a lendület a következő években is töretlen marad” – mondta el Nieder Jenő, a PortfoLion vezérigazgató-helyettese.
Az oldal története
A Pepita.hu 2017-ben baba-mama webshopként indult, mára a magyar piac egyik meghatározó családi webáruházaként tartják számon. Az oldal stratégiájának is tekinthető a vásárlói igényekhez való szoros alkalmazkodás és kategóriák ennek megfelelő folyamatos bővítése. A két alapító, Dorcsinecz József és Varga Zoltán korábban szintén együtt alapították és vitték sikerre a Szállás.hu-t, majd közösen szálltak ki és fogtak bele a következő sikersztori felépítésébe.
A Pepita.hu már 2020 elején is kiemelkedő eredményekkel rendelkezett, ekkor szállt be befektetőként a PortfoLion, de a pandémia évei alatt a tervezettnél is gyorsabban tudott növekedni. A 2021-es évben közel 9 milliárd forint értékű áruforgalmat bonyolítottak a platformon, négy piacon (Magyarország, Szlovákia, Románia, Németország) voltak jelen, itthon pedig már a marketplace modell is üzemelt.
További hírek érhetők el a Media1-en.
Kérheti híreinket Telegramon és megtalál bennünket Facebookon is.