A tavalyi év vége óta az egyik népszerű, álhíreket és konteókat terjesztő oldalon is elkezdtek megjelenni a Fidesz és a kormánypárti média kampánycikkei – írta a Szabad Európa.
A Világ Titkai nevű oldal csak egy a sok közül azok sorában, amelyek kattintásvadász címekkel, ufólátogatásokról, összeesküvés-elméletekről és áltudományos szenzációkról szóló írásokkal igyekeznek minél nagyobb látogatottságot elérni.
Az ilyen oldalak működési modellje viszonylag egyszerű; miután olvasókat gyűjteni legegyszerűbben a Facebookról lehet, ott kell az emberek figyelmét kattintásvadász címekkel felkelteni – kattintás után azonban rendszerint olcsón előállított, vagy máshonnan átvett tartalmak vannak.
Azonban, amint kattint az olvasó, máris érkezik a pénz az oldal üzemeltetőjéhez. A Google – hasonlóan más hirdetési szolgáltatókhoz – ezt egyszerűen biztosítja, ugyanis elég egy néhány lépésből álló regisztrációt elvégezni, és már meg is jelennek az oldalon a hirdetések.

Propaganda van, impresszum nincs
A Világ Titkai azonban kitűnik a sorból azáltal, hogy a koronavírus kapcsán nem elsősorban összeesküvés-elméletek jelentek meg az oldalon, hanem a magyar kormány kommunikációja is; például Orbán Viktor és Müller Cecília is megjelent az oldalon.
December óta a kormánypropaganda még hangsúlyosabban jelent meg az oldalon, ugyanis olyan címek is megjelentek rajta mint például hogy „Félmilliós vörösbor mellett egyeztetett Márki-Zay Péter a baloldali milliárdossal”, vagy „Orbán Viktor: Nem engedjük, hogy Magyarországot belesodorják a háborúba”.
Mint a legtöbb hasonló oldal, a Világ Titkai is névtelenül működik, nincs impresszuma sem. A Szabad Európa azonban rábukkant, hogy ki áll az oldal mögött.
A honlap forráskódjában rátaláltak egy kódra, ami alapján máris össze tudták kötni a Világ Titkait a Női Magazin és a Men’s World nevű oldalakkal.
A három portál dizájnja ugyanolyan, de ugyanarról a regisztrációról futnak rajtuk a Google-hirdetések is. A Női Magazinnak és a Men’s World-nek a fenntartója az impresszum szerint a Likegroup Kft., és mindkét oldal webcímét az Euro Sport Média Kft. regisztrálta, mely nem összekeverendő a hasonló nevű tévécsatornával, az Eurosporttal, amihez természetesen semmi köze.
A két vállalkozásban közös, hogy mindkettő felszámolás alatt áll, tulajdonosuk Németh Péter, cégvezetőjük pedig Machalek Attila. Németh jelenleg el van tiltva a cégvezetéstől.
A Fidesz-kormány kedvencéhez vezetnek a szálak
Mint a Szabad Európa fogalmazott, annak tavalyi megszűnéséig Németh a résztulajdonosa és szakosztályvezetője, Machalek pedig az edzője volt az FTC futsalcsapatának.
A férfiak ezen felül az igazgatói egy ESM Security nevű cégnek is, melynek fő profilja a rendezvénybiztosítás – a vállalat honlapja szerint a főbb ügyfelei állami, illetve kormányközeli cégek, mint például az Antenna Hungária, a Diákhitel Zrt., az FTC, az EXIM, az MVM, a MÁV vagy a Szerencsejáték Zrt.
Az ESM Security tulajdonosa, Botond Szabolcs több olyan cégnek is az ügyvezetője, amelynek Balásy Gyula a tulajdonosa a New Land Médián keresztül. A New Land Media, valamint a Lounge Design a felelős a szinte folyamatosan futó kormányzati kampányok (például a kék színű menekültellenes vagy épp Soros Györgyöt támadó plakátok) megtervezéséért és kivitelezéséért. A New Land Media például a médiahatóságnak is dolgozik.

Ezek a cégek csak idén februárig már közel 20 milliárd forintnyi megbízást kaptak a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetirodától.
A Szabad Európa emellett hozzátette: Botond Szabolcs a vezérigazgatója az Urban Lights Zrt.-nek is, melynek Krskó Tibor a tulajdona. Krskó ugyancsak a kormányzati reklámoknak köszönheti a vagyonát, Balásy Gyula 2016-os érkezése előtt Krskó Tibor és üzlettársa, a Rogán szomszédjaként ismert Csetényi Csaba volt felelős a kormányzati kampányok lebonyolításáért.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!