fbpx
Soros György újra támadásba lendül - közterületi kormányzati kék plakát a József Attila Színház előtt

Közel 40 milliárdot osztott az állam kommunikációra 2021 utolsó negyedévében

A kedvezményezettek között van a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Visit Hungary, a Petőfi Irodalmi Ügynökség, a Magyar Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Államkincstár és a Miniszterelnökség is.

Összesen nettó 37 milliárd forintnyi kommunikációs megbízást osztott szét az állami és kormányzati reklámköltéseket kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) 2021 utolsó negyedévében – írja a hvg.hu.

Mint a portál írta, a Közbeszerzési Értesítő január 25-i számában összesen 46 darab, az említett időszakban lebonyolított kommunikációs tárgyú közbeszerzésének az eredményét jelentette meg az NKoH.

Ezek közül mind a 46 darab, médiavásárlásról és -tervezésről szóló feladatot a Balásy Gyula tulajdonába tartozó médiaügynökség, a New Land Media vitte, konzorciumban a szintén Balásy-féle reklámügynökséggel, a Lounge Designnal.

A megbízások teljes keretösszege 22 milliárd forint.

A Petőfi Irodalmi Ügynökség is kapott csaknem 800 millió forintot

A közbeszerzések között találhatóak kisebbek (a Jogállam és Igazság Nkft. nevében kiírt nettó 11 millió forintos tender nyomdai feladatok ellátására), vannak benne azonban nagyobb (néhány százmilliós) megbízások is, mint például Antenna Hungáriának (nettó 468 millió forint), a MÁV-nak a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztéséhez kapcsolódó kommunikációjára, a Petőfi Irodalmi Ügynökségnek (772 millió forint) vagy a kézilabda-Európa-bajnokság szervező cégének (367 millió forint).

Az egy nappal korábban, január 24-én kiadott közbeszerzési értesítőben is talált NKoH-s hirdetményt a hvg.hu: ebben eredményt hirdettek a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. (MDDÜ) részére kiírt, 2022-es évre vonatkozó, összesen nettó 8,1 milliárd forint keretösszegű kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési tenderen.

Mint írták, az MDDÜ számára kiírt, 2022-es évre vonatkozó pályázat keretösszege nettó 1,03 milliárd forint (ennek a 30 százaléka opcionálisan lehívható), míg a 2021-es év negyedik negyedévére vonatkozó megbízás értéke nettó 130 millió forint.

Helyzetben a Mediator és a New Land Media

A Visit Hungary számára nettó 7 milliárd forintot szánt az első ütemben az NKoH kommunikációs és rendezvényszervezési feladatokra (ebből 30 százalék opcionálisan lehívható), mindhárom tendert a Mediator Group nyerte egyedüli ajánlattevőként.

A fenti három nonprofit cégnek egy médiaügynökségi tendert is hirdetett az NKoH összesen nettó 7,6 milliárd forint értékben. Ezeken a New Land Media és annak kistestvére, a Media Dynamics alkotta konzorcium nyert egyedüli ajánlattevőként.

Mint a hvg.hu fogalmazott, utóbbi cégbe 2018 őszén vásárolta be magát Balásy Gyula, ügyvezetője pedig az a Tóth Orsolya, aki azt a Simicska Lajos-közeli I.M.G. médiaügynökséget vezette korábban, amely a „G-nap” előtt az állami médiavásárlási tárgyú közbeszerzések állandó nyertese volt.

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!

Borító: Soros György újra támadásba lendül – közterületi kormányzati kék plakát a József Attila Színház előtt. Fotó: Ladányi András / Media1 (archív)
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások