fbpx
The New York Times

Óriási összegért felvásárolt a The New York Times egy ismert sportoldalt

Az elmúlt 30 évben nem hajtott végre akkora felvásárlást a The New York Times, mint most, amikor 550 millió dollárt adott a fizetős modellre építő The Athletic című sportoldalért.

Az ügyletnek köszönhetően a The Athletic 1,2 millió digitális előfizetőjével gyarapszik a The New York Times közönsége – írta a Portfolio.hu.

Mint a portál felidézte, a San Franciscó-i székhelyű sportoldalt 2016-ban alapították, és azóta jelentős bővülésen mentek keresztül. Sportriporterek százait vették fel többnyire helyi újságoktól, akik professzionális és egyetemi csapatokról írtak beszámolókat az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból.

The Athletic
A The Athetic

2017-ben – éppen a The New York Timesnak – Alex Mather, a The Athletic egyik társalapítója úgy fogalmazott,

„túlélünk minden helyi lapot, és hagyjuk, hogy ők elvérezzenek, amíg mi a végén egyedüliként nem állunk a piacon”

– idézte fel a Financial Times.

Leányvállalatként folytatja a sportportál

A felvásárolt sportportál jelenleg veszteséges. A Financial Times cikke szerint a tulajdonosok korábban 800 millió dollárra árazták a céget; az 550 millió dolláros vételár azonban még így is magasabb értékeltséget jelent, mint a piacon a közelmúltban lezajlott tranzakciók esetében.

A társaság a 2020-as évben 41 millió dolláros árbevételt ért el, míg ez 2021-ben várhatóan 77 millió dollár volt. A korábbi várakozások 2022-re már 100 millió dollárról szóltak.

A tranzakció várhatóan 2022 első negyedévében zárul.

A sportportál a New York Times leányvállalataként fog működni, az alapítók pedig ebben a leánycégben továbbra is társelnökök maradnak.

További híreket talál a Media1-en!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások