fbpx
Közösségi média.

Kiderült, melyik közösségi oldalról beszélnek a legtöbbet és a legkevesebbet a magyarok

Arra is fény derült, hogy nem viselte meg az internetezőket a Facebook október 5-én történt hosszú leállása; az ezzel kapcsoaltos 15.300 említés többsége pozitív volt, leginkább vicces tartalmakat osztottak meg a témában.

A SentiOne csaknem 13 millió 500 ezer idei online említést elemezve felmérte, mely közösségi oldalakat kedvelik a magyar internetezők, milyen témákról beszélgetnek azokon és mikor.

Kiderült: idén eddig 9,6 millió említés született a közösségi média felületek kapcsán; ennek 78 százaléka a Facebookról szólt. A közösségi oldalra a legtöbb embert elérő oldalak listája és a top hashtagek szerint a felhasználók a legtöbbször hírekért, receptekért látogatnak el a Facebookra, és gyakran beszélnek itt a koronavírusról is. A SentiOne Brand Health Indexe (BHI) szerint, amely azt méri, mennyire kedvelt egy-egy márka, a 0,6-os pontszámmal a második legnépszerűbb platform.

A magyar közösségi médiával kapcsolatos, SentiOne kutatási adatok
A magyar közösségi médiával kapcsolatos, SentiOne kutatási adatok

Az Instagram 0,7-es Brand Health indexével vezeti a népszerűségi listát. Itt sokkal pozitívabb témákról beszélgetnek a magyarok, a leggyakrabban használt szavak a képmegosztó platformon a „gratulálok”, „bajnok”, „hajrá” szavak voltak, a legkedveltebb hashtagek pedig az #instahun és a #mik. Említések számának terén az idei 2,4 millió említés elmarad a Facebookétól, de a második helyre elég volt ez is a hazai social media rangsorban. Az Instagramot leginkább este 8 és 9 között használják a magyar internetezők.

A TikTok az egyik legmegosztóbb platform, egyenlő arányban születnek pozitív és negatív említések a nemrég befutott közösség felület kapcsán. Leginkább hétközben este 10 és 11 körül említik a TikTokot online, hétvégén nemigen beszélnek róla.

Twitteren a receptek helyett a bitcoinról és az NFT-ről (nem-helyettesíthető token) beszélnek a felhasználók, akik 74 százalékban férfiak. Ez a csatorna sem népszerű a magyar netezők körében, 0,39-as BHI indexe azt mutatja, hogy az idei 600.000 említés között több volt a negatív, mint a pozitív.

Majdnem 47 ezres említéssel a sor végén van a LinkedIn; a szakmai közösségi oldal 60 milliós elérést tudott generálni idén. A 0,3-as BHI is azt mutatja, hogy nem kedvelik a magyar internetezők a felületet, sok negatív említés, tartalom született idén már LinkedIn kapcsán. Míg a szórakozást nyújtó közösségi médiumokról leginkább este beszélnek, az üzleti, szakmai közösséget reggel 7, 8 és 9 között említik a legtöbbször.

További híreket talál a Media1-en!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások