fbpx
Alibaba

Újragondolta stratégiáját az Alibaba

Hónapokkal azután, hogy 2,8 milliárd dolláros bírságot szabott ki a kínai kormány az Alibaba internetes kereskedőre olyan jogsértések miatt, mint például a kereskedőkkel szemben kikényszerített kizárólagosság, most igyekeznek olyan befektetéseket eszközölni, amivel ellensúlyozhatják a lassuló növekedésüket a piacon.

Jack Ma zászlóshajója, az Alibaba olyan területek felé nyit és fektet be, mint például a közösségi kereskedelem, hogy a lassuló növekedését ellensúlyozza – írja a Bloomberg jelentése alapján a digitalcommerce360.com.

Különösen fontos ez abban időben, amikor a riválisai, mint a Pinduoduo és a JD.com erősen erodálja dominanciáját az e-kereskedelmi értékesítések területén, hiszen bevételei elmaradtak az előzetes becsléstől, ami azt sugallja, hogy a növekedést célzó kiadások még nem térültek meg.

Befektetés a jövőbe

Az Alibaba a „befektetési szakaszban van” – írta a Daiwa elemzője, John Choi egy friss kutatási jelentésben, majd hozzátette:

„A Taobaóba és a közösségi piacterekbe történő befektetés valószínűleg le fogja rontani az adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt. Ezek azok a kulcsfontosságú befektetési területek, amelyekkel az Alibaba 100 millió új fogyasztót szeretne megnyerni Kínában a 2022 pénzügyi évre.”

(A Taobao az Alibaba online vásárlási platformja.)

Az Alibaba a számok szintjén

A júniusban zárult negyedév bevétele az egy évvel korábbi értékről 205,7 milliárd jüanra (31,8 milliárd dollár) emelkedett, szemben az elemzői becslések átlagával, ami 209,4 milliárd jüant jósolt.

Az Alibaba idén májusban egyébként legalább 30 százalékos bevételnövekedést prognosztizált a következő 12 hónapra, ami lassulás az egy évvel korábbi 41 százalékhoz képest. Ez az előrejelzés azt sugallja, hogy a nagyvállalat részesedése a kínai e-kereskedelem forgalmából először csökken 50 százalék alá – derült ki az iparágat kutató eMarketer július 30-i jelentéséből.

A cég vezetői az elmúlt negyedévben ígéretet tettek arra, hogy minden további nyereséget befektetésre fordítanak. A társaság továbbá bejelentette, hogy 50 százalékkal, 15 milliárd dollárra növeli részvény-visszavásárlási programját. Ennek hatására az Alibaba részvényeinek ára kismértékben emelkedtek.

Még több hír a Media1-en! További e-commerce híreket talál a Media1 e-kereskedelem rovatában!

Borítókép: Alibaba. Fotó: stock / depositphotos.com
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások