fbpx
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója

Ugrásszerűen megnőtt az RTL Most nézettsége az elmúlt egy évben

A karantén időszakában több időt töltöttek az emberek a képernyő előtt, és ezzel nem csak az televízió, hanem a streaming szolgáltatások nézettsége is megugrott. Erről Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója egy online megrendezett szakmai konferencián beszélt, ahol néhány érdekes statisztikát is elárult, és arról is beszélt, hogyan versenyeznek a Netflix streamingszolgáltatóval.

Az RTL Magyarország tartalmai minden platformon elérhetők, és a csatornaalapú vagy platformcentrikus szemléletről egy ideje áttértünk a tartalomalapú tervezésre – mondta Grósz Judit, a vállalat digitális és üzletfejlesztési igazgatója a Nagy Kreatív Nap elnevezésű online szakmai rendezvényen.

A karantén időszakának pozitív hatása a digitalizáció terén történő rohamtempójú fejlődés. Grósz szerint megérte a piacon a fogyasztói igényeket megelőzve végrehajtani bizonyos digitális fejlesztéseket, amelyek során a hagyományos tévézés és a streamelés erősítették egymást. Nőtt a lineáris tévézéssel töltött idő (lásd a Nielsen Közönségmérés adatait), közben ugrásszerűen nőtt a videótárat használók aránya is. A médiavállalat megbízásából készített kutatás szerint azoknak a száma is nőtt, akik nyitottá váltak arra, hogy az ingyenes előfizetői csomagjukat upgradeljék magasabb szintre.

„Nem volt jellemző a tévés előfizetések lemondása, amely azért is fontos mert az RTL Most+ közvetett modellben, szolgáltatókon keresztül, a tévé előfizetés részeként hozzáférhető a nézők számára. Ezt jól mutatja az is, hogy az RTL Most+ már a televíziós előfizetéssel rendelkező háztartások 66 százalékában elérhető, miután nemrég elindult a Telekomnál is, így a DIGI-n kívül a teljes piacon jelen van” – mondta Grósz Judit a konferencián.

Helyi tartalmakkal lehet versenyezni a Netflix ellen

A szakember véleménye szerint a piac a közeljövőben meg fogja teremteni a nagy, aggregált helyi streaming-szolgáltató iránti igényt. Kifejtette, hogy a digitalizációnak nevezett nagy globális megatrendnek volt egy váratlan mellékhatása: fölértékelte a helyi tartalmat.

A lokalitás iránti igényt kétféleképpen is igyekszik kielégíteni, vagy éppen meglovagolni a piac. A nagy multik próbálnak minél lokálisabbak lenni, fordítani, feliratozni, esetleg helyi gyártókkal együttműködni, illetve egy-egy lokális kezdeményezés igyekszik fölvenni a versenyt a multinacionális óriásokkal.

A szakember által ismertetett kutatási adatok szerint a magyar piacon a helyi streaming kezdeményezések közül egyértelműen az RTL Most és az RTL Most+ emelkedik ki. Az RTL Most tudja ugyanis leginkább megközelíteni, idővel pedig lehetőleg meg is szorongatni a piacvezető multit, a Netflixet.

A Grósz által említett kutatásból kiderült, hogy a legnagyobb mértékű erősödést messze a Netflix ismertsége mutatta 2019-hez képest: a tavalyi 33 százalékos ismertsége 53 százalékra ugrott. A többi szolgáltató ismertsége legfeljebb csekély mértékben változott, míg az RTL Most megtartotta legismertebb pozícióját, ami a koronavírus miatti korlátozások által felpörgetett streaming piacon fontos eredmény.

Streamingszolgáltatók ismertsége a hazai piacon
Streamingszolgáltatók ismertsége a hazai piacon / Fotó: Grósz Judit

Grósz Judit kihangsúlyozta, hogy használatban ma már jól láthatóan a Netflix és az RTL Most a két legerősebb magyarországi szereplő.

A digitális és üzletfejlesztési igazgató utalt rá, hogy nagyon magas az RTL-es platformon töltött idő aránya, így a cég a videómegtekintéssel töltött időkkel is elégedett. A szakember elárulta, hogy a demográfiában továbbra is felülreprezentáltak a 16-29 évesek, a női-férfi arány pedig 55-45 százalékos.

Az RTL Most nézőaránya
Az RTL Most nézőaránya 2020-ban / ábra: Grósz Judit

Grósz Judit az előadást záró szavaiban kitért arra, hogy amellett, hogy az RTL Magyarország prémium streaming szolgáltatásának dinamikusan növekvő bázisa van, nagyon magasak az elköteleződési, úgynevezett engagement mutatói is: a regisztráció után 89 százalék kezdi el használni a platformot.

A konferencián előadott egy másik RTL-es vezető is: Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes a különféle tévés műsorformátumokról beszélt. Erről különálló hírünkben olvashatnak.

Még több médiás hír található a Media1.hu-n! Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról!

Borítókép: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások