fbpx
Nők a PR szakmában

Csekély a női vezetők aránya a PR-szakmában

Bár a PR-területen dolgozók kétharmada nő, vezetői posztra jóval kisebb arányban lépnek előre – erre hívja fel a figyelmet a nőnap alkalmából a Magyar Public Relations Szövetség egy 2020-as kutatás adatai alapján.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A PR tevékenységgel foglalkozó vállalatok igazgatótanácsait 64 százalékban férfiak dominálják – derül ki a Global Women in PR (GWPR) című 2020-as kutatásból.

A megkérdezettek 89 százaléka úgy véli, hogy többet kellene tenni annak érdekében, hogy a nők nagyobb teret kapjanak a szakmában. A válaszadók 66 százaléka gondolja azt, hogy a senior női példaképek nagy szerepet játszanak a nők karrierépítésében. A kutatásban résztvevők 79 százalékának az a véleménye, hogy a nők részvétele a döntéshozásban javítja a vállalat kreativitását, 72 százalékuk szerint pedig a hatékonyságát is.

Az eredmény azt is mutatja, hogy jelentős a különbség az azonos pozícióban dolgozó nők és férfiak fizetése között.

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) adatai szerint az átlagosnál is több hölgy dolgozik ebben a szakmában. Szanyi Gabriella, az MPRSZ alelnöke elmondta:

„Szerencsére magyar viszonylatban a vállalati kommunikációs területeken, valamint az ügynökségek élén is sok a női vezető. A mi szakmánk felelőssége kettős, hiszen példát is kell mutatnunk és felelős gyakorlatra tanítanunk a megbízói, tulajdonosi oldalt. Úgy gondoljuk, hogy a PR-szektornak példát kell mutatnia az egyenlőség előmozdításában, amiben nagy szerepet játszanak a különböző szakmai szervezetek is, mint például a szövetségünk, az MPRSZ.”

Szanyi Gabriella, az MPRSZ alelnöke
Szanyi Gabriella, az MPRSZ alelnöke.

A felgyorsult digitális világban a kommunikációs feladatok akár állandó jelenlétet igényelnek. Ezen a területen sok példát találunk az atipikus munkavégzésre, távmunkára, amely segítheti a nők gyermekvállalását, az itt dolgozók családalapítását.

„Az MPRSZ célja többek között, hogy felhívja a figyelmet a jó gyakorlatokra, és elősegítse a sikeres női karrierutakat a magyar kommunikációs szakmában” – tette hozzá Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke.

Bánhegyi Zsófia
Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke. Fotó: MPRSZ

A Quadriga Egyetem a Women in PR című kiadványában a nőkkel szembeni sztereotípiákról, a karrierutakról, a munka és magánélet egyeztetéséről rövid írásokat olvashatnak a téma iránt érdeklődők.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Women In PR
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!