fbpx
rádió, mikrofon

Új rádiós frekvenciapályázatokat hirdet a Médiatanács

A Médiatanács e heti ülésén nyertest hirdetett egy nyíregyházi rádiós pályázaton, és elfogadta két másik vidéki frekvencia pályázati felhívásának tervezetét, valamint egy tanulmányt a televíziós szponzori üzenetekkel kapcsolatban, és egy másikat, amiből kiderül, hogy a magyar lakosság mintegy 70 százaléka használja az internetet.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén megállapította, hogy a Nyíregyháza FM 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárás nyertese a Médiahíd Kft – derül ki az NMHH Kommunikációs Igazgatóságának a Media1-hez eljuttatott szerda délutáni közleményéből.

A Médiahíd Kft. az Opten céginformációs rendszer szerint Mária Rádió érdekeltsége, így vélhetően Mária Rádió lesz a frekvencián.

Békéscsabai és egri frekvenciapályázatok indulnak

Elfogadta és pénteken teszi közzé honlapján a testület a Békéscsaba FM 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló közösségi jellegű használatra irányuló pályázati felhívások tervezetét.

Halasztást kapott a Zemplén TV, figyelmeztetést a Debrecen TV

Hozzájárult a tanács, hogy a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft. két hónap halasztással, legkésőbb május 6-án kezdje meg médiaszolgáltatását a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencián, ahol ezt hatósági szerződésével ellentétben eddig nem tette meg.

Figyelmeztette a tanács a Debrecen TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután november elején az ÉPI-TECH magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.

Mint arról korábban a Media1 már beszámolt, az NMHH Médiatanács e heti ülésén nem vette napirendjére a Budapest FM 92,9 MHz közösségi rádiós pályázat ügyét, így a Klubrádió egykori frekvenciája újabb egy hétig már biztosan csak sisteregni fog, és a rádió csak a neten keresztül tudja terjeszteni műsorait, illetve marad a bizonytalanság az ügyben.

A TV2-n volt a legtöbb szponzori üzenet

Jutott viszont idő egy televíziók támogatási gyakorlatáról készült tanulmány elfogadására. A 2020. második félévi adatokat összegző NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornák műsoraiban 86.559 szponzorüzenet jelent meg, a szponzorcégek száma pedig 1915 volt.

A legnagyobb elérésű televíziók összesen 82.032 szpotot tettek közzé, közülük a TV2 vonultatta fel a legtöbbet (47.036), majd az RTL Klub (26.682) és a Duna TV (8314) következett a sorban.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
Fotó: Media1

A koronavírus-járvány második hulláma az NMHH tanulmánya szerint felkészültebben érte a vállalkozásokat, ugyanis 2019 azonos időszakában 76.343 szponzorüzenettel jelentkeztek a minta állandó szereplői, 2020-ban pedig már 7,4 százalékkal több támogatói szpot volt.

A legtöbbször – 3003 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Baumit Kft. 2106 és a Velux Magyarország Kft. 2011 üzenettel, ami újból az építőipari cégek reklámdominanciáját mutatja, ugyanúgy mint 2019 azonos időszakában. A legtöbb ilyen támogatói megjelenést a TV2 időjárás-jelentésében szerkesztették adásba (18.934), amit az RTL Klub Reggeli című adása (3871) és saját időjárás-jelentése (3247) követett – állapítja meg az NMHH-s kutatás.

A reklám és a támogatás egyaránt kereskedelmi közlemény: előbbiben a reklámozó direkt módon fogyasztásra, igénybevételre ajánlhatja a termékét, szolgáltatását, utóbbiban viszont a reklám legfőbb, fogyasztásra ösztönző üzenete nem jelenhet meg, de a támogató cég a védjegyét, arculatát, tevékenységét népszerűsítheti – emlékeztet a médiahatóság.

A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók – az RTL Klub, a TV2 –, valamint a közszolgálati Duna TV voltak, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában az M1, az M4-Sport, az M5 országos vételkörzetű közszolgálati, illetve a Pesti TV, a Sláger TV és a TV4 kereskedelmi televízió is. A teljes tanulmány megtalálható az NMHH honlapján.

A magyarok több mint 70 százaléka netezik

A Médiatanács elfogadott egy kutatást 2020 negyedik negyedévének internetes közönségmérési adatairól is, amely szerint a 15 év feletti magyar lakosok 72,35 százaléka internetezik.

internetező ember
Fotó: Stock images by Depositphotos

A kutatás rámutatott a generációk közötti számottevő internethasználati különbségekre is. A 15-24 év közötti Z-generáció, valamint a 25-40 év közötti Y-generáció 93,12 és 96,81 százalékban használja az internetet, míg az 57-75 éves Baby-boomereknek csak 52,81 százaléka. A tanulmány a későbbiekben olvasható lesz az NMHH honlapján is.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Stock images by Depositphotos
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!