fbpx
Malysiakini

Kommentelők miatt bírságoltak meg egy lapot Malajziában

Bár a kommenteket nem a hírportál szerkesztői írták, a legfelsőbb bíróság mégis a lapot büntette meg.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

123 ezer dollárra, vagyis több mint 36 millió forintra bírságoltak egy népszerű malajziai hírportált, mert olyan hozzászólások jelentek meg az egyik írásuk alatt, amelyek az ítélet szerint alááshatják az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat – írja a 444.hu a Reuters nyomán.

A Reuters híréből az is kiderül, hogy a Malaysiakini nevű oldalról van szó.

A héttagú legfelsőbb bíróság 6:1 arányban döntött úgy, hogy a lap felelősséggel tartozik minden tartalomért, amely az oldalukon megjelenik, beleértve a kommenteket is. Steven Gantot, a malajziai lap főszerkesztőjét viszont nem találták bűnösnek, hiába nyújtott be ellene indítványt az ügyészség.

A hírportál azzal védekezett, hogy a kommenteket az olvasók írták, és amint a hatóságok jelezték a problémát, törölte a hozzászólásokat. Januárban a főszerkesztő kormányzati támadásként értékelte az ügyet, és arra biztatta az újságírókat, hogy ne adják fel.

A Reuters megemlítette, hogy Malajzia médiaszabadsága kapcsán gyakran merülnek fel aggályok, ugyanis rendkívül szigorú szabályozás vonatkozik a sajtótermékekre.

A Malaysiakini olvasói támogatásokat gyűjt.

További hírek olvashatók a Media1.hu-n!

Borítókép: A Malysiakini nevű malajziai honlap híre a kommentelési szabályok kapcsán
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!