Az LMBTQ közösség kereskedelmi szempontból kiemelt csoportnak számít, mivel a közösség tagjainak kétharmada a magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él, a társadalmi csoportban az átlagnál magasabb az iskolázottsági szint. Globális szinten a „pink money”, azaz az LMBTQ közösség vásárlóereje 4600 milliárd dollárt tett ki 2018-ban – ez az összeg nagyobb mint Németország GDP-je, önálló országként vizsgálva az USA, Kína és Japán után a negyedik legnagyobb gazdaság lenne az LMBTQ közösségé.
A Humen Magazint kiadó Humen Media kilenc éve igyekszik kiszolgálni az LMBTQ témák iránt érdeklődőket, ezért is fogalmazódott meg Erdei Zsolt ügyvezető-tulajdonosban a most elindított Humen Shop ötlete.

A webáruházban már az indulásakor több mint 200 vásárlást regisztráltak köszönhetően annak, hogy a Háttér Társaság szivárvány családokat segítő kampánya, A család az család termékeit kizárólag itt rendelhetik meg az érdeklődők.
A Liberty Collection márkanév alatt speciality kávé, Szamos szaloncukor és bejgli, valamint gym táska és vászontáska érhető el. Ezen termékeken felül több könyvkiadó kiadványa is megtalálható, úgymint a mostanában sokat emlegetett Meseország mindenkié, Steiner Kristóf és Nimrod Dagan legújabb szakácskönyve, a Határtalan házikonyha, és az újdonság Szivárványon innen és túl LMBTQ kalauz.

A www.humen.shop internetes oldalon történő vásárlással Magyarország egyetlen nyomtatásban is megjelenő havi LMBTQ magazinjának és legnagyobb hírportáljának fennmaradását is támogathatják a vásárlók, hiszen a webshop bevételének döntő többségét a lap működésére fordítják az üzemeltetők.
Ezen felül pedig a Háttér Társaság mellett az Anonim AIDS Tanácsadó Szolgálat munkáját is támogathatja a vásárló, hiszen minden termék árából egy meghatározott összegű adományforintot az általa választott civil szervezet számára utal át a Humen.