MTVA

A közmédia összes csatornája Trianonnal foglalkozik ma

A trianoni békediktátum századik évfordulóján az állami médiavállalat minden csatornája és online felülete megemlékezéseket sugároz, beleértve még az M2 gyerekcsatornát is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az MTVA az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Trianonhoz kapcsolódó filmek mellett művészek, tudósok, közéleti emberek beszélnek arról, mit jelent számukra az összetartozás, a műsorfolyamot figyelő nézők, rádióhallgatók, vagy az online adásba bekapcsolódók pedig e-mailen és sms-ben üzenhetnek a témával kapcsolatban.

A Duna Televízióban látható lesz a Kossuth térre megálmodott Trianon-emlékmű, és közreadnak a közlemény szerint egy különleges, örökérvényű hangfelvételt is, amellyel az egykori vallás és közoktatási miniszter, Klebelsberg Kuno üzent kora fiataljainak Trianon kapcsán.

15 óra 25 perctől a Wettstein-napló című dokumentumfilmből részletesen megismerhetőek lesznek a magyar békedelegáció öt hónapi munkájának legfontosabb mozzanatai, majd 18 óra 40 perctől a Koltay Gábor rendezésében készült Hétköznapi Trianon című dokumentumfilmet adják le.

A békeszerződés aláírásának időpontjában, 16 óra 30 perctől, a Duna, a Duna World és a Kossuth hullámhosszán megszólalnak a harangok.

Áder János köztársasági elnök ünnepi beszéde 16 óra 35 perctől lesz látható a Dunán, valamint a közmédia nézői figyelemmel követhetik a parlament emlékülését és beszámolókat láthatnak minden határon túli eseményről.

Este 20 óra 15 perctől Rátóti Zoltán főszereplésével A beszéd –Apponyi a magyar ügy védelmében című történelmi drámát láthatják a nézők a Duna Televízióban. A film azt a beszédet dolgozza fel, amelyet Apponyi gróf a magyar küldöttséget képviselve mondott el 1920. január 16-án, a trianoni béketervezet végleges lezárását követően.

A Kossuth Rádió ma délelőtt „rádiós hidat hoz létre”, amely összekapcsolja az elcsatolt részeken dolgozó kollégákat – közölte az MTVA.

Az M5 tévécsatornán egész nap ismert művészek beszélnek az összetartozás fontosságáról – a rövid bejátszásokban többek között Nagy Feró, Nyerges Attila, Dörner György és Trill Zsolt osztja meg a nézőkkel gondolatait.

Este 21 óra 20 perctől történészek vitatják meg Trianon okait és következményeit, 22 óra 15 perctől pedig a Nemzeti Színház művészeinek előadásában hallhatnak a nézők Trianonról szóló költeményeket és elbeszéléseket.

A közlemény beszámolt arról is, hogy a nap folyamán a Petőfi Rádió, a Bartók Rádió, a Dankó Rádió és az M2 gyerekcsatorna szintén több műsorban megemlékezik a határon túli magyarságról és a trianoni békediktátum századik évfordulójáról.

Az [email protected] e-mail címre vagy  a +36 30 555 5503-as telefonszámra sms-ben bárki személyesen üzenhet rokonainak, barátainak, éljenek akár a Kárpát-medencében vagy a világ másik felén – hívta fel a figyelmet a közmédia sajtóosztálya.

További hírek találhatók a Media1-en, ahol tegnap beszámoltunk arról is, hogy az ATV is Trianon-műsorral készül ma estére.

Szóljon hozzá!

A 168 Óra címlapja 2020.06.11-én

Bréking: Átalakul a 168 Óra és a Neokohn tulajdonosi szerkezete, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa a Brit Media vezetője és résztulajdonosa lesz

A Media1 információi szerint a Pesti Hírlapot teljes egészében megvette a 168 Óra hetilapot, a 168ora.hu és a neokohn.hu internetes oldalakat tulajdonló, de hamarosan a tévés és rádiós szegmensben is erősíteni kívánó Brit Media, és a Brit Mediában ugyanakkor ezután résztulajdonosként és vezérigazgatóként is megjelenik hamarosan Milkovics Pál, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa. A Pesti Hírlap és a 168 Óra összeköltözik. A Brit Mediánál pozíciót kap Keresztesi Péter, a Lokál egykori vezetője is.

Kovács Angel Marianna újságíró otthona és a postahivatal a ház aljában, amit a HírTV nem mutatott meg

A HírTV valótlan tartalmú riportot közölt arról, hogy a 24.hu egyik újságírója egy postahivatalban lakik

Folytatódik a Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa ellen hetek óta tartó országos médiaháború, amibe most már a KESMA tévécsatornája egy 24.hu-s újságírót is belekevert, miközben a Hír Televízió az újságíró lakcímét a hatályos adatvédelmi törvény ellenére jogosulatlanul nyilvánosságra hozta, és úgy csinált, mintha lehetséges lenne, hogy egy újságíró egy postahivatalban lakjon.