Vizsgálatra érkező nő testhőmérsékletét mérik Nagykanizsán, a Kanizsai Dorottya Kórház előtt 2020. március 20-án. A koronavírus-járvány miatt az intézmény előtt szűrősátrakat állítottak fel és bevezették az egykapus beléptetést.

Itt az instant segítség, mit és hogyan posztoljanak a cégek a koronavírus-járvány idején

Az egyik hazai online marketingügynökség listába szedve foglalta össze, mire érdemes odafigyelniük a cégeknek, amikor a közösségimédia-felületeiken kommunikálnak a koronavírus-járvány idején. 
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A koronavírus-világjárvány kirobbanása miatt a cégeknek érdemes felhagyniuk a kommunikáció és marketing területén kialakított rutinjukkal és alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez – tanácsolja Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a magyar tulajdonú digitális ügynökség közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője, aki szerint első lépésként érdemes meghatározni, hogy a vállalat mennyire vegyen részt a koronavírussal kapcsolatos kommunikációban.

Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a vállalat közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője
Mezei Alexandra, a Growww Digital szakértője, a vállalat közösségi médiáért márkakommunikációért felelős vezetője

A szakértő szerint jellemzően az segít meghozni a döntést, hogy az adott céget mennyiben érinti a válsághelyzet: amennyiben a működését alapvetően befolyásolja, mindenképpen központi téma kell, hogy legyen.

Vállalati állásfoglalás meghatározás

Jelenleg a turizmusban, vendéglátásban, rendezvényszervezésben érdekelt cégek elsődlegesen azok, akiknek mindenképpen közzé kell tenniük pontos információkat a működésükről a koronavírus idején.

Tekintve, hogy szinte percenként változik a helyzet és hoznak újabb kormányrendeleteket, érdemes akár naponta új bejegyzést írni a változásokról, például nyitvatartási idő megváltozásáról, a vendégek biztonságáért elkövetett erőfeszítésekről.

Segítségnyújtás és felelősségvállalás

Számos vállalat nyújt segítséget a felhasználóknak krízishelyzetben, a Growww Digital szakértője több céget is követendő példaként említett.

  • a GreenGo ingyenes regisztrációt és csökkentett percdíjú autóbérlést ajánl;
  • egyes légitársaságoknál kedvezményes vagy ingyenes az átfoglalási vagy lemondási költség került a szerződési feltételek közé;
  • számos cég az otthoni munkavégzést népszerűsíti a járvány megelőzése érdekében;
  • a gázpalack-árusítással foglalkozó Prímaenergia azért csökkentette a gázpalack árát 5 ezer forint alá, hogy a bankkártyás fizetéseknél ne kelljen beírni a PIN-kódot és ezáltal megérinteni a terminált.
A Prímaenergia koronavírus-járvány miatt bevezetett akciója
A Prímaenergia koronavírus-járvány miatt bevezetett akciója.

Kerülni kell a tisztességtelen haszonszerző és az átverős ajánlatokat!

Emellett persze arra is figyelnie kell a vállalkozásoknak, hogy kerüljék a tisztességtelen haszonszerző ajánlatokat. Amellett, hogy törvénysértő, márkaépítés szempontjából kifejezetten rossz üzenetet közvetít és bizalomvesztéssel is jár, ha egy vállalat ebből a helyzetből próbál üzleti nyereséget termelni.

Egy vecsési  autómosó cég koronavírus elleni autófertőtlenítést reklámozott, amiért azonban a cég ellen megtévesztés miatt fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult, hiszen az autófertőtlenítés nem volt összefüggésben a koronavírussal, csupán ezt a hívószót használták marketingcélokra.

A vecsési autómosó hirdetése
A vecsési autómosó hirdetése. Forrás: Growww Digital

Ebben a témában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már adott ki közleményt, a Media1 is beszámolt a felhívásukról, hogy mire érdemes odafigyelni mind a fogyasztóknak, mind a hirdetőknek.

További hasznos tanácsok:

  • Pontos információk feltüntetése az összes közösségimédia-felületen, ahol a vállalkozás jelen van.
  • Tervezett bejegyzések, tartalmi naptár áttekintése többször, kritikus szemmel. Különösen akkor, ha legalább egy hét telt el a posztok időzítése óta. A gyorsan változó krízishelyzetben előfordulhat olyan, ami egy hete még semmilyen problémát nem jelentett volna, ma viszont sértő, bántó, negatív konnotációval rendelkezhet, például korona emoticon vagy a „vírus” szóval való szójáték.
  • Messenger GYIK pontokat a koronavírussal kapcsolatos információkra módosítani: érdemes az oldalra érkezőknek megjelenő nyitvatartási idő, kiszállítás menete és ára, termékkészlet információk témákban gyors információhoz jutási lehetőséget biztosítani.
  • Versenytársfigyelés: máskor is fontos, de válsághelyzetben kötelező figyelni, hogyan reagálnak a versenytársak. Akciók, promóciók, ajánlatok, intézkedések, piaci információk mind megjelenhetnek a versenytársaknál, és óriási hatással lehetnek az üzletmenetre, ezért feltétlenül szükséges naponta legalább egyszer végignézni az ő aktivitásaikat is.
  • Kommentek és üzenetek fokozott figyelése, megválaszolása: az ügyfélszolgálat válaszadási ideje kulcsfontosságú válsághelyzetben.
  • Social listening: fokozottan kell figyelni a felhasználók által írtakra. Legyen az panasz, kérdés vagy bármilyen vélemény a vállalkozással kapcsolatban, érdemes a nap végén rákeresni a cégnévre legalább Facebookon, így akkor is látható lesz a bejegyzés, ha nem taggelték a vállalkozást vagy ha egy felhasználó a saját idővonalára írt bejegyzésben említi azt.

Olvasóink figyelmébe ajánljuk, hogy a napokban a Magyar PR Szövetség is ajánlást tett közzé arról, mit érdemes tenniük a cégeknek a jelen helyzetben.

További hírekért, cikkekért érdemes szétnézni a Media1-en.

Borító: Vizsgálatra érkező nő testhőmérsékletét mérik Nagykanizsán, a Kanizsai Dorottya Kórház előtt 2020. március 20-án. A koronavírus-járvány miatt az intézmény előtt szűrősátrakat állítottak fel és bevezették az egykapus beléptetést.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Belénessy Csaba

Belénessy Csaba átengedi a terepet Dunaújvárosban másnak

Nem indul a Dunaújvárosi Médiaház üzemeltetéséért nemrég kiírt, folyamatban lévő közbeszerzési tenderen Andy Vajna egykori üzleti partnerének cége, a Crossborder Film Kft., sőt kiderült, hogy az előző közbeszerzés alapján még érvényben lévő, június végén lejáró szerződésben vállalt tartalom-előállítás teljesítését is átadta egy alvállalkozónak, nem sokkal a tavalyi dunaújvárosi politikai fordulat, a Fidesz leváltása után.