koronavírus fertőtlenítés

Koronavírus: Válságstábot és vészforgatókönyvet tanácsol a cégeknek az MPRSZ

Szakmai ajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség a koronavírussal kapcsolatos kommunikációs és szervezetirányítási tevékenységre vonatkozóan. Válságstábok felállítását és a kríziskommunikációs tervek elkészítését és hatályba léptetését is tanácsolják.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Kríziskommunikációs Tagozatában dolgozó szakemberek felelősséget érezve a koronavírus-járvány kapcsán kialakult pandémiás helyzet gyors és hatékony megelőzésében, részletes szakmai ajánlást tettek közzé, melyben összehangolt, minden vállalatot érintő intézkedési tervek bevezetését sürgetik. Az útmutató nemcsak az infekciókontroll fontosságára és a munkavállalók biztonsága érdekében előírandó szabályokra hívja fel a figyelmet, de a digitális eszközökben, online kapcsolattartásban rejlő lehetőségeket is bemutatja.

„Jelen helyzetben különösen fontosnak tartjuk, hogy felkészült, etikus szakemberek irányítsák a hazai cégek üzleti és munkaszervezési folyamatait; olyan vezetők, akik akár a gazdasági szempontok háttérbe szorításával köteleződnek el a dolgozók egészségének védelme, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás mellett” – mondta dr. Pintér Dániel Gergő, az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának elnöke és a kiadvány főszerkesztője.

Ne várjanak tovább a cégek a válságstábok felállításával és a vészforgatókönyvek kidolgozásával

A szakértő minden hazai vállalatot arra kér, hogy ne halogassa tovább a válságstáb felállítását, fontolja meg a vészforgatókönyvek, kríziskommunikációs tervek kidolgozását és életbe léptetését, valamint azonnali hatállyal tegye nyilvánosan is elérhetővé a koronavírus prevenciójával kapcsolatban bevezetett legjobb gyakorlatait.

„Javasoljuk a cégvezetők számára, hogy allokáljanak külön büdzsét a veszélyeztetett dolgozói csoportok támogatása, a szükséges prevenciós eszközök beszerzése, az általános katasztrófa és polgárvédelmi ismeretek átadása, valamint a szóvivők, kommunikációs menedzserek képzése érdekében” – tette hozzá Dr. Pintér Dániel Gergő, aki szerint a hivatalos vállalati kommunikáció során kiemelten fontos a megnyugtatásra és tényszerűségre törekvés. „Az álhírek, spekulációk, félrevezető információk terjedésének megakadályozása érdekében elengedhetetlen kerülni a pánikkeltő, érzelemgazdag megfogalmazásokat. – figyelmeztet a krízismenedzsment szakértő.

Vas Dóra, az MPRSZ Etikai Bizottságának elnöke, a kiadvány társszerzője hozzátette:

„Az elmúlt napok kivételes kihívások elé állította a vezetőket. Meg kell szervezni a működés fenntartását, nem lehet tervezni, de már most gondolni kell a jövőre. Szükség van következetes és érthető kommunikációra, mert ez ad biztonságot ebben a nehéz időszakban. A kríziskommunikáció, a válságra való felkészülés, a pandémiás terv számos menedzser napi munkájában most jelenik meg először. Elsősorban nekik szerettünk volna segíteni ezzel a szakmai ajánlással.”

Válságban megnő a kommunikáció szerepe

„Egy krízishelyzetben – minden tanulás és felkészülés mellett is – az első lépések általában a pánik és a kapkodás reakciói. Ilyenkor a higgadt, tervezett, stratégiai szemléletű kommunikáció sokat segít minden szervezet működésében. A hasonló válságokban megnő a PR szerepe, hiszen a rendezvények, a reklámok, az értékesítést támogató kommunikációs aktivitásokat általában azonnal és drasztikusan megvágják a cégek, de a vállalati kommunikációra szükség van a biztonságos működéshez is. Örülök, hogy a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának két kiváló szakértője gyorsan és pontosan szedte össze más szakemberek segítségével a legfontosabb teendőket. Bízunk benne, hogy tagjaink és a vállalatvezetők számára ez egy hasznos kiadvány lesz. Az MPRSZ szolgáltató profiljának következő lépéseként egy szakmai csoport létrehozását tervezzük tagjaink számára, ahol tapasztalatcsere, tanácsadás és hasznos szolgáltatások megosztására vállalkozunk.” – tette hozzá Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

Az évtizedes piaci tapasztalatokkal rendelkező vállalati kommunikációs, marketing és menedzsment tanácsadók észrevételei alapján készült útmutató az alábbi linken érhető el. Az észrevételeket, kéréseket a [email protected] e-mail címre várják, további információk az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának munkájával kapcsolatban pedig honlapunkon találhatók.

További hírek találhatók a Media1 hírportálon.

Borító: A tüdőgyulladást okozó újkoronavírus-járvány terjedésének megelőzése érdekében maszkban és kesztyűben dolgozik egy pénztáros a fővárosi Haller kávézóban 2020. március 11-én. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!