Az új kétheti lap, az Országút borítója

Új kormányközeli lap a sajtópiacon: megjelent az Országút

A Media1 egyik olvasója küldött az első számról fényképet. Az Élet és Irodalomnak támasztanának vele a jobboldal ízlésének megfelelő konkurenciát, jelentős állami pénzből.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Még tavaly májusban a hvg.hu nyomán a Media1 is beszámolt róla, hogy várhatóan Országút címmel egy új, kormányközeli kulturális és közéleti, kéthetente megjelenő lappal bővül majd a magyar sajtópiac. Az Országúttal feltételezések szerint a kormánnyal kritikus Élet és Irodalom című folyóiratnak próbálnak versenytársat támasztani kormányközelből. A korábbi sajtóhírek alapján a lapra évente több száz, az első időszakban több mint 300 millió forintnyi állami pénzt fordítanak.

A tervekben az szerepelt, hogy az Országút egy szélesebb réteget megszólító lap lenne. Az erről szóló minisztériumi előterjesztés erről ezt írta:

„a hazai kulturális lapkínálat bővítése érdekében egy új, szélesebb rétegeket megszólító kétheti lap megalapítására és állami segítséggel történő elindítására van szükség.”

Az újságot olyan szakemberekre akarták bízni, akik

„tudatában vannak azoknak a nemzetstratégiai feladatoknak, amelyeket egy ilyen lapnak el kell látnia”.

A friss fejlemény most az, hogy olvasónktól fotót kaptunk, ami alapján már meg is jelent az új lap első száma. (A képet időközben lecseréltük Ladányi András kollégánk egy jobb minőségű saját képére, a borítóban már ez látható.)

A fotó alapján némi ízelítőt kaptunk az Országút tartalmáról. A lap borítójára azt emelték ki, hogy interjú olvasható benne Sir Roger Scruton angol konzervatív filozófus-esztétával, Kodolányi Gyula írta a beköszöntőt, Karácsony András és Navracsics Tibor pedig az európai identitásról fejti ki a véleményét.

A 48 oldalas Országút ára egyébként 490 forint, vagyis annyi, amennyi az előzetes sajtóhírekben is szerepelt.

Frissítés 13:33

Amerikai internetes címen az Országút

A 24.hu időközben felfedezte, hogy az Országút mostanra az interneten is elérhetővé vált. Ehhez egyébként az amerikai .com internetes tartományt, illetve az orszagut.com címet kezdte el a szerkesztőség használni. A lap főszerkesztője, Falusi Márton itt az Előttünk az Országút című cikkében azt írta:

„30 évvel a rendszerváltás után szükség volt egy olyan lapra, mely kiegyensúlyozottan, konzervatív nyugalommal képviseli a nemzeti gondolatot, holtak, élők és születendők szövetségét.”

Írt a főszerkesztő arról is, szerinte tévhit, hogy haza vagy haladás, nemzet vagy demokrácia.

További sajtópiaci hírek, cikkek találhatók a Media1 sajtó rovatában!

Borító: Az új kétheti lap, az Országút borítója. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Az RTL Klub Álarcos énekes című showja

Hiába győzött az RTL Klub Álarcos énekese, a TV2 lett a vasárnap este nyertese

Az RTL Klub álarcos showja nézettebb volt ugyan, mint a TV2-n újként bemutatkozó, hasonló jellegű Nicsak, ki vagyok? A rejtélyek színpada, de az RTL Klub mégsem tudta megnyerni az egész estés nézettségi versenyt, mert bejött a TV2 stratégiája, hogy az ő showja jóval hosszabb. Az RTL a heti főműsoridős csatornaátlagot tekintve is alulmaradt.

Orbán Viktor miniszterelnök évértékelője 2020. február 16-án a Várkert Bazárban

A Magyar Hang idén sem lehetett ott Orbán Viktor évértékelőjén, a 24.hu küzdelem árán – továbbra sincs transzparencia a Miniszterelnökségen

A miniszterelnök stábja az Orbáninfóhoz hasonlóan a vasárnapi miniszterelnöki évértékelőről is távol tartotta volna a 24.hu stábját, de aztán jött két, a portál szempontjából kedvező fordulat. A Magyar Hang nem volt ennyire szerencsés. Az ügy ismét rávilágít arra, hogy a Miniszterelnökség továbbra sem híve a transzparenciának és a kormány akár vezető médiumokat is kész akadályozni a munkában.