A Ringier Axel Springer Magyarország számos  médiaterméke állt a A 2020 A Női Egészség Éve kampány mellé. A fotón balról jobbra látható: Hídváry Péter főszerkesztő-helyettes, Kiskegyed, Blikk Nők; Maróy Krisztina főszerkesztő, GLAMOUR; Járomi Zsuzsa újságíró, Blikk; Kovács Tibor ügyvezető, Ringier Axel Springer Magyarország; Simon Izabella főszerkesztő, EgészségKalauz.hu; Forrás Dávid, főszerkesztő, NOIZZ.hu

Elindult a 2020 A Női Egészség Éve médiakezdeményezés

Több médium közérthető tartalmak mellett országos szűrőkampánnyal, egészségnappal, olvasói pályázattal kívánja felhívni a figyelmet az életmódváltásra és a betegségmegelőzés jelentőségére.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Hivatalosan is elindult az a médiaösszefogás, amiről korábban Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója beszélt a Media1 című műsorban néhány héttel ezelőtt, és amelyet az EgészségKalauz.hu egészségügyi portál indított 2020 A Női Eégszség éve címmel.

A kezdeményezés lényege, hogy szakmai, közérthető tartalmak mellett országos szűrőkampánnyal, egészségnappal, olvasói pályázattal kívánják felhívni a figyelmet az életmódváltásra és a betegségmegelőzés jelentőségére. A Fontos vagy! jelmondatú kampányhoz a Ringier Axel Springer Magyarország teljes női médiakínálata is csatlakozott. Az egyik fontos cél, hogy idén a nők legalább 3 szűrővizsgálatra elmenjenek.

A kampány online és nyomtatott felületeken is zajlik. A programot elindító sajtótájékoztatón egyébként részletesen bemutatták az éves programot és a www.noiegeszsegeve.hu kampányoldalt, valamint egy olyan online kutatás végeredményét is, mely a 18-65 éves nők egészséghez való viszonyáról, a nőket érintő szűrések ismertségéről és relevanciájáról készült.

„Nyomtatott és online kiadványainknak össze kell fogniuk és még hangosabban kell a nőkhöz szólniuk, hiszen ők a család egészségének őrei, de magukra sokszor alig jut idejük és figyelmük. Ezért a teljes évet annak szenteljük, hogy a nők egészségtudatosságát erősítsük és szűrésekre tereljük őket”

– foglalta össze a program célkitűzéseit Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón.

Kevesen járnak szűrésre

Simon Izabella, az EgészségKalauz.hu online portál főszerkesztője hozzátette:

„Reprezentatív kutatással térképeztük fel, hogy a magyar nők miként gondolkodnak a saját egészségükről, és hogy mit tesznek érte a mindennapjaikban. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy a mai napig számos tévhit kering az egyes szűrővizsgálatokkal kapcsolatban. Égető szükség van további edukációra és hiteles, közérthető tájékoztatásra.”

A 2019 decemberében végzett kutatásból kiderül, hogy mammográfián a megkérdezettek 41 százaléka, míg emlőultrahangon 48 százalékuk még sohasem vett részt. A HPV-szűrés jelentőségével a válaszadóknak csak elenyésző része van tisztában, ahogyan az emlőönvizsgálat megelőző szerepe sem eléggé ismert még. A tévhitek lebontása terén is van tennivaló, hiszen sokan úgy vélik, tévesen, hogy a mammográfia csak bizonyos kor felett vehető igénybe.

A magyar nők egy része azonban nemcsak a téves hiedelmek miatt kerüli a szűréseket. A szűrővizsgálatra nem járók nagy része fél a diagnózistól és a szűrésektől, másik részük pedig nem tartja indokoltnak, mert egészségesnek érzi magát.

A programhoz csatlakozók

A kezdeményezés során hónapról-hónapra szakértők, orvosok, klinikák és egyesületek bevonásával, különböző tartalmakon keresztül mutatják be a nőket érintő betegségeket, szűréseket, és foglalkozik a helyes életmód jelentőségével. A program olyan elismert női betegszervezetek támogatását tudhatja maga mellett, mint a Mályvavirág Alapítvány, az Együtt könnyebb! Női Egészségért Alapítvány és az Egészség Hídja, valamint az Összefogás a mellrák ellen Egyesület. A szakmai partnerekhez csatlakozott az Affidea Magánklinika, a Róbert Magánkórház és a Synlab is.

Idén a Kiskegyed, a Glamour, a Blikk.hu, a Blikk Nők, a Blikk Rúzs, a Noizz.hu is kiemelten foglalkozik a nők egészségének megőrzésével, az egészséges életmóddal és a prevencióval, hogy napi, heti, illetve havi szinten magyar nők millióihoz juttassa el a hasznos információkat.

További médiával kapcsolatos hírek találhatók a Media1-en!

Borító: A Ringier Axel Springer Magyarország számos  médiaterméke állt a A 2020 A Női Egészség Éve kampány mellé. A fotón balról jobbra látható: Hídváry Péter főszerkesztő-helyettes, Kiskegyed, Blikk Nők; Maróy Krisztina főszerkesztő, GLAMOUR; Járomi Zsuzsa újságíró, Blikk; Kovács Tibor ügyvezető, Ringier Axel Springer Magyarország; Simon Izabella főszerkesztő, EgészségKalauz.hu; Forrás Dávid, főszerkesztő, NOIZZ.hu

Szóljon hozzá!