fbpx
Az X Faktor győztese, Ruszó Tibi 2019. december 14-én, a fináléban

Mindent letarolt az X-Faktor idei évada

2019-ben a 10 legnézettebb hazai tévéműsorból 10 az RTL Klub zenei tehetségkutatójának valamelyik adása volt. Az RTL közzétett néhány érdekes statisztikát a hétvégén véget ért tehetségkutatóról.

A hétvégén Ruszó Tibi győzelmével véget ért az X-Faktor, az RTL Klub idei, 9. évada. Az RTL Magyarország ebből az alkalomból közzétett néhány statisztikát hétfőn, amelyeket átnézve tényleg igaz, hogy amit csak lehetett, azt letarolt idén a vetélkedő.

Az X-Faktor az idei 9. évada, a 13 adás átlagosan 31,7 százalékos közönségarányt ért el a fő kereskedelmi célcsoportban, a 18 és 49 év közöttiek között, és átlagosan 1 millió 100 ezren nézték hétről hétre a tehetségkutató showműsort a teljes lakosságban (4+ AMR).

A Top10 hazai tévéműsora mindegyike az X-Faktor volt idén

Ennél is érdekesebb, hogy a teljes hazai top50-es nézettségi lista első 10 helyén az X-Faktor idei adásai találhatók. Vagyis nem volt idén olyan tévéműsor, ami akár egyszer is meg tudta volna előzni az RTL Klub zenei tehetségkutatóját.

Emellett a 2019-es X-Faktor első élő adása 36,5 százalékos közönségaránnyal hat éves rekordot is megdöntött, ugyanis a műsor történetében utoljára 2013-ban fordult elő, hogy élő adást ennyien néztek a fő kereskedelmi célcsoportban.

Az X-Faktor legnézettebb idei adása az október 26-i 4. válogató volt,  mely 18-49-es korcsoportban közel 40 százalékos közönségaránnyal futott, és a teljes lakosságban pedig több mint 1 millió 400 ezer ember látta. Ezzel az eredménnyel az idei év eddigi legnézettebb műsorszáma a 4. válogató adás mind a fő kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosságban. Egyébként 2015 decembere óta csak sportműsor tudta felülmúlni ezt a nézettségi eredményt.

Dupláztak a neten is

Az X-Faktor iránt az online térben is hatalmas érdeklődés mutatkozott. A 2019-es évadban máris közel 10 millió rövid videót néztek meg az internetezők az X-Faktornak köszönhetően, ami duplája a tavalyi évad számainak. Az idei év legnépszerűbb rövidvideós tartalma Loca Pantera kikerázása volt, amit közel félmillióan láttak.

Az RTL Magyarországnál elárulták azt is, hogy az X-Faktor teljes adásait 3 millióan nézték vissza az RTL Most felületén.

8 évesen is jelentkezett volna valaki

Idén egyébként a legfiatalabb jelentkező mindössze 8 éves volt, de őt el kellett utasítani, ugyanis a szabályok értelmében a jelentkezés alsó korhatára 14 év. A legidősebb jelentkező 75 éves volt.

A TOP12-be bekerült versenyzők közötti legmagasabb korkülönbség 56 év volt (a 70 éves Anti bácsi és a 14 esztendős Orosz Dani).

A jelentkezők válogatása során a jelentkezők leggyakrabban Lady Gaga Shallow című dalát énekelték.

A stáb  idén 130 településen volt játékosokat castingolni, ez alatt 65 ezer kilométert tettek meg.

Idén egyébként egyetlen játékos érezte úgy, hogy mikrofonnal dobálózhat, de egy gitár is hasonló sorsra jutott. Az X-Faktor 2019 döntőjében egyébként 1.068.638 érvényes szavazat érkezett. Az élő adások alatt mindösszesen 4.524.417 érvényes impulzust kezeltek le a tévétársaságnál.

Az RTL Klub egyébként már novemberben megkezdte az X-Faktor jövő évi, immáron 10. évadába jelentkezők játékosok toborzását.

Borító: Az X Faktor győztese, Ruszó Tibi 2019. december 14-én, a fináléban. Fotó: RTL sajtószoba
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások