Telekom

Tízmillióra bírságolta a Telekomot az NMHH

A távközlési óriásra kirótt 10 millió forint összegű bírság mellett a cég vezetőjének is át kell utalnia 1 millió forintot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Többszörösen is megalapozatlanul utasította el előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom Nyrt., erre hivatkozva bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a szolgáltatót 10 millió forintra, míg vezető tisztségviselőjét 1 millió forintra.

A Telekom előfizetője még szeptemberben fordult a hírközlési hatósághoz, mert mobiltelefonszámát többszöri igénybejelentése ellenére sem sikerült áthordozni a Telekomtól a Vodafone Magyarországhoz. Az előfizető ezenkívül azt is kifogásolta, hogy a szolgáltató nem fizetett kötbért az elmaradt számhordozás miatt, és panaszait a szolgáltatók elutasították.

Nem bírtak megbirkózni a Krúdy utcával

Az általános felügyeleti eljárásban az NMHH megállapította, hogy a Telekom a hordozási igényeket két esetben is azért tagadta meg, mert az igénylő előfizető lakcímében a közterület neve a nyilvántartásában nem egyezett meg azzal, amit a Vodafone mint átvevő szolgáltató küldött: az hol Krúdy utca, hol Krúdy Gyula utca néven szerepelt.

A Telekom annak ellenére utasította el az előfizetőt, hogy az utcanévtől eltekintve az összes többi, a Vodafone által küldött adat – név, telefonszám, irányítószám, település, közterület típusa, házszám – megegyezett a nyilvántartásában szereplőkkel, azaz az előfizetőt egyértelműen be lehetett azonosítani.

Ezenkívül az NMHH szerint a Telekom a kérelmezőt bizonytalanságban hagyta azzal, hogy a panaszaira nem adott megfelelő és megalapozott választ, valamint az előírások ellenére kötbért sem fizetett neki. Az NMHH a bírságok mellett a Telekomot jogkövető magatartásra kötelezte.

Az NMHH közölte: döntése ellen a Telekom fellebbezést nyújtott be, vagyis egyelőre nem jogerős.

A kötbér nem kompenzáció

A Telekomnak minden egyes, jogsértésből adódó sikertelen számhordozási kísérlet után kötbért kellett volna fizetnie az előfizetőnek. Ilyenkor az a megfelelő eljárás, hogy a szolgáltató tájékoztatja az előfizetőt arról, hogy miért jogosult a kötbérre, és az összeg feltüntetése mellett úgy kell részleteznie annak kiszámítását is, hogy az előfizető is ellenőrizni tudja, helyes-e az összeg. Mivel a Telekom tagadta, hogy jogtalanul járt el az előfizetővel szemben, így kötbért sem fizetett.

A szolgáltató ehelyett „a kellemetlenségek miatt” jóváírást ajánlott fel az előfizetőnek, ami egyrészt azért szabálytalan, mert a kötbért automatikusan, az előfizető kérése nélkül kellett volna kifizetnie, másrészt a jóváírással nem ismerte el a jogtalan eljárást.

Frissítés – 15.33

Megszólalt időközben a Telekom is, mely a Vodafone-t okolja a többször meghiúsult számhordozás miatt, valamint vitatja az NMHH döntésének megalapozottságát. Állásfoglalásuk ide kattintva érhető el.

Borító: Telekom-üzlet Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!