Mint arról a Media1 már beszámolt kedden délelőtt, 10 millió forint összegű bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Magyar Telekomra, további 1 millió forint bírságot pedig a vállalat meg nem nevezett vezető tisztségviselőjére, mivel a hatóság szerint a cég nem megfelelően járt el egy távozó ügyfelének számhordozási igénye kapcsán, a számhordozás többször is meghiúsult arra hivatkozva, hogy a számhordozást kérő előfizető lakcímében a közterület neve a nyilvántartásában nem egyezett meg azzal, amit a Vodafone mint átvevő szolgáltató küldött: az hol Krúdy utca, hol Krúdy Gyula utca néven szerepelt.
Az NMHH tájékoztatása szerint azonban Telekom annak ellenére utasította el az előfizető kérelmét, hogy az utcanévtől eltekintve az összes többi, a Vodafone által küldött adat – név, telefonszám, irányítószám, település, közterület típusa, házszám – megegyezett a nyilvántartásában szereplőkkel, azaz az előfizetőt egyértelműen be lehetett azonosítani. Ráadásul az NMHH-bírság indoklása szerint a szolgáltató nem adott választ határidőben az ügyfelének, valamint nem fizette meg a késedelmes számhordozás miatti jogszabály szerinti kötbért, csupán üzletpolitikai kedvezményt biztosított.
Erre a hírre reagált nem sokkal ezelőtt a Telekom, mely a Media1-hez is eljuttatott közleményében az utca nevét nem pontosan megadó Vodafone-t okolja a történtek miatt, illetve jelezte, hogy fellebbezést nyújtott be az NMHH döntése ellen, azt nem tartják megalapozottnak.

Telekom: csak az ügyféladatok teljes egyezősége esetén bonyolítható le a számhordozás
Azt írják, a Magyar Telekom fellebbezést nyújtott be a hatóság határozatával szemben, ugyanis a Telekom álláspontja szerint az ügyben nem történt jogsértés. A Telekom szerint a számhordozási igény elutasítása jogszerű volt, mindkét elutasításra azért került sor, mert az átvevő szolgáltató (nem írják le a cég nevét, de az NMHH közleményéből már ismert, hogy a Vodafone-ról van szó) a számhordozási igényt a rendszerében nyilvántartott olyan lakcím adattal adta fel, mely adat eltért az országos személyi adat és lakcímnyilvántartásban és a Telekom nyilvántartásában azzal egyezően rögzített címtől az utca megnevezésében.
A Telekom szerint egy sikeres számhordozás kritériuma a számhordozási rendeletben az előfizető sikeres azonosítása, és az azonosítás „sikeres” státusza a számhordozási folyamatban csak az ügyféladatok egyezősége esetén lehetséges.

A Telekom azt is állítja, hogy az ügyfél panaszaira jogszabály szerint határidőben, érdemben válaszoltak.
„Mivel jogsértés nem történt, a panaszt nem láttuk megalapozottnak, az elutasításra került, és ugyanezen okból nem történt kötbér fizetés sem az előfizető részére, ugyanakkor az előfizető részére az őt ért kellemetlenségek kompenzálásaként társaságunk a kötbér jogszabályban meghatározott összegével azonos mértékű, 10 ezer Ft összegű jóváírást biztosított.”
Borító: A Telekom csoport székháza az Üllői úton Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1