Múlt heti ülésén fogadta el az NMHH Médiatanácsa az országos kereskedelmi televíziók 2019 első félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A tanulmány szerint hat hónap alatt összesen 17.796 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami tizenöt százalékkal meghaladta a 2018 azonos időszakában regisztrált számot, ami akkor 15.471 volt.
A legtöbb termékmegjelenítés az RTL Klub Reggeli (2298) című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1625) és a Drága örökösök (891) követett. A TV2 Bezár a bazár! című műsora 886 megjelenítéssel a negyedik helyet szerezte meg.
A termékmegjelenítésekben összesen 2519-féle márkát hirdettek. Köztük egy diétás termék szerepelt a legtöbbet 456 alkalommal, és ez a márka állt az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél egy bútorüzlet volt az időszak vezető hirdetője 156 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem került be a top 10-be.

A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a közlekedési ágazat követett.
A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a közlekedési szektornál a személyautók szerepeltek a legtöbbet.
A teljes tanulmány az NMHH honlapjának Kutatás menüpontja alatt lesz elérhető hamarosan.