Nemrég utánakérdezett a Media1 a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatóságán, mekkora közpénzt emészt fel évente a Tantusz nevű, elvben az állampolgárok tudatosabb szolgáltatóválasztását elősegítő, a gyakorlatban viszonyt kifejezetten silány minőségű, rengeteg hibás adatot tartalmazó internet-, tévé-, telefon- és egyéb szolgáltatásokat utca szinten kilistázó rendszere. A máskor különböző közérdekű adatokat még az adatvédelmi hatóság felhívása után is titkolni próbáló NMHH ezúttal készségesnek bizonyult: választ adott a kérdésekre.
Így derült ki, hogy évente közel 15 millió forintba kerül a Tantusz fenntartása, miközben az oldal mindössze napi 9-10 látogatásszámmal rendelkezik. (Ebben feltehetőleg benne van a Google és a többi keresőrobot által generált látogatásszám is, így a tényleges felhasználószám ennél vélhetően kisebb is.)
Az elvben hasznos kezdeményezés, a Tantusz oldal hibája nem csak az, hogy időnként olyan internetszolgáltatókat is elérhetőnek listáz, amelyek az adott utcákban egyáltalán nem is nyújtanak szolgáltatást, és az infrastruktúra kiépítésére az adott cégek nem is hajlandók a területen, de olvasói észrevétel alapján kiderült az is, hogy a Tantusz még mindig elérhető szolgáltatásként mutatta az állami Magyar Posta és a Vodafone együttműködésében megvalósult Postafon nevű mobilszolgáltatást, holott az több mint 5 éve, 2014 elején megszűnt.
Kérdést küldtünk ezek után az NMHH-nak arról, hogyhogy nem értesültek még az elvben a magyarországi hírközlési szolgáltatók felügyeletét ellátó hírközlési hatóságnál arról, hogy az állami Magyar Posta már réges-rég (a levél küldése előtt 1999 nappal) beszüntette a távközlési szolgáltatását, illetve véget ért a Posta stratégiai együttműködése a Vodafone Magyarországgal.
A múlt héten szerdán elküldött kérdésen ezután 7 napon át gondolkodott az NMHH, mire ma a kommunikációs igazgatóságról végül megérkezett az újabb válasz. Ezt írják:
„Köszönjük, hogy jelezte a problémát. A hatóságnak természetesen tudomása volt a Postafon 2014-es megszűnéséről. A szolgáltatás – amely a Magyar Posta és a Vodafone közös szolgáltatása volt – technikai probléma miatt volt látható a Tantusz honlapján, a hibát azóta a hatóság elhárította.”
Sajnos saját tapasztalataink és olvasóink jelzései alapján még így is bőséggel akadnak problémák az oldalon. Ha önök is találkoznak ilyesmivel, szóljanak a hírközlési hatóságnak ([email protected]). Előbb-utóbb így minden bizonnyal használhatóbb lesz az oldal azok számára, akik épp most választanának maguknak hírközlési szolgáltatót.
A Tantusz furcsaságairól ide kattintva olvasható el eredeti cikkünk.