youtube

A Twitter és Facebook után a YouTube is ellenlépéseket tett a hongkongi tüntetők ügyében

210 olyan csatornát zárolt a YouTube videómegosztó, amelyek célja a hongkongi tüntetések megítélésének befolyásolása volt. Korábban a Facebook és a Twitter is szembe került azokkal a csoportokkal, akik mögött feltételezések szerint kínai kormányzati szervek állnak.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A YouTube videómegosztó portál zárolt 210 olyan csatornát, amelyek  célja a hongkongi tüntetések megítélésének befolyásolása volt – közölte a Google tulajdonában álló oldal.

A videómegosztó-platform szerint az említett csatornák „összehangoltan” és olyan formában működtek, amely egybecseng  azokkal a „legutóbbi megfigyelésekkel és fellépésekkel, amelyeket a Facebook és Twitter jelentett be Kínával szemben”, dacára annak, hogy a YouTube be van tiltva az ázsiai országban.

Bár a cég nem tért ki arra, hogy kik állnak e csatornák mögött, azáltal, hogy párhuzamokat vont a közösségi hálózatok vizsgálataival, azt sugalmazta, hogy – mint ezekben az esetekben – az említett csatornák felelősei a kínai kormányhoz köthető személyek lehetnek.

„Megállapítottuk, hogy ezek a fiókok virtuális magánhálózatokat (VPN) és egyéb módszereket használtak személyazonosságuk elrejtése érdekében, valamint olyan egyéb tevékenységeket folytattak, amelyek általában az összehangolt befolyásolási műveletekhez köthetőek” – mutatott rá Shane Huntley, a Google biztonsági fenyegetések elemzésével foglalkozó csoportjának vezetője.

A Twitter hétfőn 936 olyan fiókot blokkolt, amely mögött a közösségi portált működtető cég szerint a kínai kormányzati szervek állnak, és amely összehangoltan ömlesztett hamis információkat a hongkongi kormányellenes megmozdulások résztvevőinek lejáratására. A cég megelőző jelleggel ugyancsak felfüggesztett további 200 ezer már létrehozott, de még nem aktív fiókot, amelynek az lenne a feladata, hogy az említett információs kampányt kiterjessze.

A Twitter példáját követte a Facebook is, amely jelezte, hogy törölt hét oldalt, három csoportot és öt felhasználót, amely ugyanazt a kínai eredetű propagandaoffenzívát folytatta.

A Hongkongban hónapok óta tartó tüntetéshullámot a már felfüggesztett, de egyelőre vissza nem vont, a kiadatási törvény módosítását célzó törvénytervezet váltotta ki, de a megmozdulások sorozata fokozatosan általános kormányellenes tiltakozássá alakult.

A demonstrálók a törvénytervezet visszavonása mellett már a többi között Carrie Lam hongkongi kormányzó lemondását, valamint a tüntetőkkel szembeni rendőrségi akciók kivizsgálását követelik.

(MTI)

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!