Sziget 2018 beléptetés. Fotó: Bodorkós Máté - Rockstar Photographers

A Sziget-fesztivál beperli az adatvédelmi hatóságot

A Sziget és a VOLT fesztivált szervező vállalkozás nem ért egyet az adatvédelmi hatóság által kiszabott 30 millió forint összegű bírsággal. A cég szerint az általa szervezett fesztiválok beléptetési rendszere mintaszerű. Leírták, miért nem értenek egyet a bírsággal.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Ahogy arról a Media1 még csütörtökön beszámolt, 30 millió forint összegű bírságot rótt ki a Péterfalvy Attila vezette Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) a Sziget Zrt.-re, azaz a népszerű Sziget és a VOLT fesztiválokat szervező vállalkozásra, emellett a beléptetéshez fűződő adatvédelmi szabályzatának módosítására kötelezte a céget.

A NAIH szerint ugyanis jogsértő 2016-tól a fesztiválok adatkezelése, a beléptetés során eleinte a személyi igazolványok beszkennelése, később pedig az, hogy a hatóság szerint szükségtelen információkat is elkértek a fesztiválokon résztvevőktől. Ráadásul a Sziget Zrt. nem kapott listákat a rendőrhatóságoktól, így azt a NAIH szerint nem is tudták a fesztiválszervezők a veszélyes emberek kiszűrésére felhasználni, ahogyan azt hirdették.

Pénteken délelőtt a Sziget Zrt. erre reagálva a Media1-nek eljuttatott reakciójában azt írja: nem értenek egyet a NAIH határozatában foglaltakkal, ezért a megadott határidőn belül bírósági felülvizsgálatot kezdeményeznek.

„Álláspontunk szerint, miután nincs az ágazatban speciális és kötelező szabályozás, a potenciális biztonsági problémákat különbözőképpen lehet értelmezni. A fesztiválokon történő check-in adatvédelmi szempontból nem különbözik a futball stadionok beléptetésétől vagy a szállodák, légitársaságok check-in folyamatától, ezért nem tudjuk elfogadni a NAIH érveit.”

A Sziget Zrt. hozzátette:

„Az általunk bevezetett belépés előtti ellenőrzés a biztonsági fejlesztéseink egyik évek óta jól működő és a szakhatóságok által is elismert alapeleme. Az adatokat minden érintett rendezvényt követő 72 órán belül töröltük, marketing célokra nem, csupán a vendégek beazonosítására használtuk, hogy az esetlegesen biztonsági kockázatot jelentő személyeket kiszűrhessük.”

Azt írják, már hónapokkal ezelőtt kezdeményezték, hogy olyan jogszabályok szabályozzák ezt a területet, amely a nagy rendezvényeken, de legalábbis a kiemelten magas létszámú fesztiválokon pontosan megszabják, hogyan és miként lehet beazonosítani a vendégeket a biztonság érdekében, mivel a beléptetésnél használt check-in nélkül egy lényegesen magasabb biztonsági kockázatot kell menedzselni.

„Minimum meglepőnek tartjuk, hogy sem a NAIH, sem a jogalkotás ezt a szempontot nem veszi figyelembe” – tette hozzá a fesztiváliroda.

A NAIH által kirótt 30 millió forint összegű bírságról és az indoklásról itt írtunk részletesen.

Fotó: Bodorkós Máté – Rockstar Photographers

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gárdony, Velencei-tó

Ezért hal le a Velencei-tónál és sokszor a Balatonnál a mobilinternet hétvégente

A most még a T-csoporthoz tartozó, a Telekom vállalati ügyfeleket kiszolgáló leányvállalata, a T-Systems írásba adta, hogy nem tud mit kezdeni vele, hogy hétvégente sokszor 0 közelébe zuhan a mobilinternet sebessége a turisztikailag kiemelten fontos Velencei-tó egyes területein. A cégnél időnként a főnökséget okolják, és azzal próbálják vigasztalni az érintetteket, hogy a Balatonnál is gondok vannak a hálózat alultervezettsége miatt.