fbpx

E-kereskedelem

e-kereskedelem, webshop, online vásárlás, bankkártya

Májustól szigorodik az online fogyasztóvédelem

Idén májusban hatályba lépnek Magyarországon az uniós Omnibusz Irányelv rendelkezéseit átültető magyar szabályok, melyek számos új fogalmat vezetnek be. Egy sor olyan tisztázó szabályt kell majd alkalmazni, ami egyértelműsíti a fogyasztók számára, hogy az online térben mit és miért látnak. Az új szabályok értelmében például nem torzíthatják a választást a hamis pozitív értékelések és a keresőmotorok által kidobott keresési rangsorolásnak is átláthatóbbnak kell lennie. A Deloitte Legal Ügyvédi Iroda szakértői összefoglalták a legfontosabb változásokat.

E-kereskedelem, online kereskedelem, online vásárlás.

ÁSZ: Folyamatosan bővül az e-kereskedelem, de a kockázatok is növekednek az online térben

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon; 2019-ről 2020-ra például már 35 százalékkal. Az online értékesítések jelentős növekedéséhez hozzájárultak a pandémia következtében átalakuló fogyasztói szokások – bár ezen a téren visszarendeződés is megfigyelhető volt. Az Állami Számvevőszék elemzői egy nemrég megjelent elemzésben arra hívják fel a figyelmet, hogy szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az interneten történő vásárlások során az emberek felelős, adataik megfelelő védelmét is biztosító döntéseket hozzanak.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások