tájékozódás

A Forbes magazin legutóbbi lapszámát a Hell Energy üdítőmárka fotójával takartuk le (Media1-montázs)

Tovább nehezíti a magyar újságírók dolgát az adatvédelmi hatóság

A Péterfalvi Attila vezette Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság arra jutott, hogy a magyar Forbes magazin összeállíthat listákat az elérhető nyilvános üzleti adatok alapján, de csak szigorú egyeztetési követelmények mellett. Utóbbiak elmaradása miatt összesen 4,5 millió forint összegű bírságot is kiszabott nemrég a hatóság a magazin kiadójára. Bár a Forbes jogorvoslattal él a rá kiszabott bírságokkal és döntés részleteivel szemben, az ügy azért is érdekes, mivel messze túlmutat önmagán.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.

Magyar Posta

Eltűnnek az újságok egyes postahivatalokból

Újabb, a médiapiacot hátrányosan érintő állami változás kezdődött. A Posta üzleti okokkal magyarázza a lépést, melynek végén kevesebb postai értékesítő helyen lehet majd újságot vásárolni.

A Reuters Institute magyarországi fejezetének egy részlete

Reuters Institute: A magyarok jelentős részéhez nem jutnak el kritikus információk

Az oxfordi egyetem médiaelemző intézetének legújabb, Magyarországra külön fejezetet szentelő, most megjelent éves jelentése szerint folytatódtak Magyarországon a támadások a demokratikus intézmények ellen, tovább nőtt a kormányzati kontroll a médiapiacon, és nem jutnak el a lakossághoz kritikus információk. A tanulmányból kiderül az is, milyen arányban hajlandók fizetni a tartalomért a magyarok és mit gondolnak az emberek a TV2-ről.