fbpx

sajtószabadság

Pápai Gábor karikatúrája az Operatív Törzs működéséről

Fordulat a bíróságon: másodfokon elvesztette a Népszava azt a pert, amelyet Jézus nevében egy kormánypárti politikus indított ellene az Operatív Törzset kigúnyoló karikatúra kapcsán

Vejkey Imre kormánypárti politikus sértve érezte vallását a Pápai Gábor által közölt díjnyertes karikatúra által, ezért perelte a Népszavát. Először a bíróság még a vélemény- és sajtószabadság oldalára állt, másodfokon viszont a KDNP-s politikus mellé. Az ítélet komoly korlátot szab a karikatúrák közlésének a jövőre nézve, és ezen keresztül a közéleti események bírálatára.

Kovács Zoltán és Orosz Barbara

Külföldre menekítik a Kovács Zoltán és Orosz Barbara állítólagos titkos viszonyáról cikkező Pesti Riport című oldalt

Meg nem nevezett helyről érkező nyomásgyakorlás hatására úgy döntött a Pesti Riport, hogy leveszi a támadott cikkeket, de ez csak átmeneti. A Media1 megtudta azt is, hogy 40 perces pikáns, állítólag Orosz Barbara hangját tartalmazó hangfelvétel publikálása is várható, miután a szervert áthelyezik az Egyesült Államokba és tulajdonost vált az oldal, és újra elérhetők lesznek a cikkek is.

Készenléti rendőrök akadályozzák a Media1 tudósítóit, hogy beléphessenek a Kúria épületébe

Botrány a Kúrián: rendőrökkel akadályozták meg, hogy tudósítások készüljenek a NAV és a Médiatanács elleni perekről

Nem léphetett be a hetekkel ezelőtt elintézett, érvényes sajtóregisztrációja ellenére Ruszin Zsolt adószakértő-szakújságíró a Kúria Markó utcai épületébe, ahol több készenléti rendőr fizikailag megakadályozta, hogy tudósítást készíthessen egy magánszemély és a NAV közötti adóügyi vitával kapcsolatos per ítélethirdetéséről. Ugyancsak karhatalmi erővel akadályozták meg, hogy a Media1 tudósítást készíthessen a Médiatanács és a Klubrádió közötti per mai tárgyalásáról.

Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában

168 Óra: Megpróbálta kirúgatni főállásából Arató András, a Klubrádió tulajdonosa a Jelen egyik újságíróját

A 168 Óra több forrásának egybehangzó állítása szerint ki akarta rúgatni a Jelen című kormánykritikus hetilapnál betöltött főállásából Ónody-Molnár Dóra újságírót Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa, aki ennek érdekében fel is hívta Lakner Zoltán főszerkesztőt. A hívás tényét Arató is elismerte, amit azzal magyarázott, hogy véleménye szerint az újságíró összeférhetetlenségi állapotba került amiatt, hogy heti egy alkalommal ő vezeti a Beszóló című interaktív műsort a Spirit FM-en. A Jelen főszerkesztője nem engedett Arató beavatkozási kísérletének.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások