fbpx

sajtószabadság

Merkely Béla

Új fegyvert vetettek be a magyar médiával szemben: az internetszolgáltatóval tüntetik el a nem tetsző tartalmakat

Most már nem a bíróságokon keresztül igyekeznek a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez közeli szereplőkről kínos információkat tartalmazó anyagokat eltávolíttatni, hanem a szerkesztőségek megkerülésével, az adott portálok internetszolgáltatóinál próbálkoznak egy-egy cikk eltüntetésével az ezzel megbízott jogi képviselők. A napokban így járt az Alfahír, az Ezalényeg és Propeller is.

A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök a Kormányinfó sajtótájékoztatón a Karmelita kolostorban 2021. december 21-én.

Elítélte az IPI a magyar kormányt, amiért továbbra is korlátozza a kórházi tudósítók munkáját

Az International Press Institute (IPI) nevű nemzetközi sajtószervezet a Media1-hez eljuttatott keddi angol nyelvű közleményében támogatásáról biztosítja a magyar újságírókat azután, hogy Orbán Viktor miniszterelnök egy rendelettel kiiktatta a bíróság jogerős ítéletét, amely helyreállította volna a kórházi sajtónyilvánosságot oly módon, hogy arról ismételten a kórházigazgatók dönthettek volna.

A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor kormányfő a Kossuth Rádió stúdiójában, ahol interjút adott a Jó reggelt, Magyarország! című műsorban 2021. november 26-án.

Orbán Viktor pánikszerűen felülírja a bíróság jogerős ítéletét, mely kimondta, hogy törvénytelen volt a média kizárása a kórházakból

Törvénytelenül zárta ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) a kórházakból a média munkatársait, mondta ki pár napja a bíróság jogerős ítéletében. Az Orbán-kormány erre villámgyorsan rendeletet alkotott, amivel legálissá tenné azt, hogy a média nem tudja ellátni a tájékoztató funkcióit. A TASZ jogi lépéseket fontolgat a rendelet kapcsán.

Deutsche Welle, DW, terjesztés

Oroszország betiltja a Deutsche Wellét – a DW jogi lépésekre készül az ellehetetlenítése miatt

Moszkva bezáratja a DW német közszolgálati televízió oroszországi tudósítói irodáját, az ott dolgozó médiamunkások akkreditációját visszavonja, valamint az orosz külügyminisztérium kezdeményezte, hogy a DW-t minősítsék idegen ügynöknek Oroszországban, és megtiltják a médiaszolgáltató tartalmainak sugárzását. Peter Limbourg, a német közmédia elnöke jogi lépéseket helyezett kilátásba, és a sajtószabadság megsértésének értékelte a történteket.

Kórházi ellátás a COVID-19 járvány idején: hivatalos fotó a Kormányzati Tájékoztatási Központ Facebook-oldaláról

Jogerős: jogtalanul tiltotta ki a minisztérium a sajtót a kórházakból a járvány idejére

A bíróság jogerős ítélete szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) jogsértő módon utasította ki a Telexet és a sajtót a kórházakból, ugyanis nincs is hatásköre ilyen ügyekben eljárni. A Media1 kérdéseket küld a minisztériumba, lesz-e a történteknek személyi következménye, illetve nem érzi-e az ügyben személyes felelősségét a miniszter.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások