fbpx

sajtószabadság

Márki-Zay Péter.

Letiltotta az Index vezetése a Márki-Zay Péterrel felvett egyórás nagyinterjút, majd elbocsátották a beszélgetést készítő súlyos beteg főmunkatársat

A Media1 megtudta, hogy az Index egyik legfőbb vezetője megakadályozta az áprilisi országgyűlési választásokat megelőzően Torkos Matild, az Index egyik főmunkatársának Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelölttel a lapvezetés tudtával felvett, majd az interjúalany sajtósa által jóváhagyott, lektorált kész interjú megjelenését. Úgy tudjuk, azzal hitegették az újságírót, hogy majd publikálják az interjút az ellenzéki jelölttel, ha Orbán Viktor is interjút ad, amire azonban nem került sor. Az interjút készítő, súlyos betegséggel küzdő, nemrég kórházi kezelésen is áteső szenior újságírót, amint arra az első adandó alkalom nyílt, nem épp humánus körülmények között pár napja, a betegszabadsága lejárata utáni napon elbocsátották. Az Index vezetősége a Media1 érdeklődésére azt mondta: 48 órát kér, hogy magyarázatot adjon a történtekre. Megkerestük az érintetteket és több más, az ügyre közeli rálátással bíró személlyel is beszéltünk most következő cikkünk elkészítését megelőzően.

BRFK, rendőrség

Megszólalt a BRFK az Index és Mészáros Lőrinc kapcsolatát leleplező hangfelvételek publikálása után indult nyomozás ügyében

A Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletének a Media1-nek adott tájékoztatása szerint gyanúsítotti kihallgatásra még nem került sor a több hónapja tartó, a BRFK által folytatott nyomozásban, ami azután indult meg, hogy nyilvánossá vált egy hangfelvétel arról, hogy Fekete-Szalóky Zoltán, az Index főszerkesztője arról beszél, hogy szerinte elvárható, hogy Mészáros Lőrinc 100 milliója miatt ne írjanak meg bizonyos témákat, vagy legalább ne olyan hangsúlyosan.

Az Index.hu szerkesztőségének bejárata

Elhallgatta az Index a 168 Óra új főszerkesztőjének kinevezését – ingerült válasz érkezett, amikor rákérdeztünk az okokra

A vezető hírportálok mind érdeklődést tanúsítottak a 168 Óra új főszerkesztőjének és helyettesének kinevezése iránt, kivéve az Indexet, ahol Fekete-Szalóky Zoltán, a lap főszerkesztője, bár nagyon is találkozott a hírrel, sőt kommentálta is azt a szerkesztőségben, jobbnak látta, ha inkább ők nem számolnak be arról, hogy az elődje, a volt Index-főszerkesztő és vezérigazgató, Szombathy Pál került a hetilap élére. Pedig eddig mindig érdekelte az Indexet, ami a 168 Óra körül történik. Megkérdeztük, mi van emögött, és egy meglehetősen zavaros és frusztrált válasz érkezett a laptól.

Kálmán Olga (balra) DK-s politikus, Hoffmann György adásrendező (középen), Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármester (jobbra)

Vétót emel Kálmán Olga férje, Hoffmann György adásrendező kinevezése ellen Baranyi Krisztina, a ferencvárosi polgármester

Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere szerint a sajtószabadság kerületi elesését jelentené, ha Kálmán Olga DK-s politikus férje, Hoffmann György, az egykori MTV-s, HírTV-s, ATV-s adásrendező lenne a 9 magazin című kerületi lapot kiadó cég ügyvezető igazgatója, ezért bejelentette, hogy úgy döntött, polgármesteri vétóval él az ügyben. Néhány napja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő is kifogásolta Hoffmann György kinevezését.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások