Keddi közleményében a Gazdasági Versenyhivatal felidézte: az Ékszer TV a pandémia első hulláma idején, 2020 tavaszán országos tv-csatornákon keresztül értékesített védekezéshez szükséges eszközöket. A versenyhatóság megállapította, hogy az adásban látható kedvezmények valótlanok voltak. A műsorban hirdetett kéztisztító-csomag csaknem 60 ezer forintos „eredeti” árról indult – az eljárás azonban feltárta, hogy a kiinduló árak fiktívek voltak, mivel a cég korábban soha nem alkalmazta őket.
Szintén jogsértőnek bizonyult a műsor nézőinek sürgetése. A fogyasztókat többek között visszaszámláló óra, illetve a termékek korlátosságának, készlethiányának sulykolása biztatta mihamarabbi vásárlásra (például „Hiánycikk Európában, mi is a lehetetlennel küzdünk”, vagy „Sajnos a készleteink kimerültek és a következő időszakban nagy valószínűséggel nem lesz kapható”). A vizsgálat azonban feltárta, hogy a termékek beszerzése a cég számára nem járt sem különösebb nehézséggel, sem többletköltséggel, így azokat – a hiánnyal fenyegető folyamatos reklámüzenetek ellenére – hónapokon keresztül azonos feltételekkel tudta kínálni a műsorban.
A nemzeti versenyhatóság a jogsértésekért 85 millió forint összegű bírságot rótt ki a műsort gyártó Emporia Style Kft.-re. A döntés figyelembe vette többek között, hogy a járvány első hullámának idején a fogyasztók a védekezést segítő eszközökből nagyobb volumenben, akár a korábbinál sokkal drágábban is hajlamosak voltak vásárolni. A nézők így az ilyen termékek készleteivel, elérhetőségével kapcsolatos üzenetekkel szemben kiszolgáltatottá, a reklámokra különösen érzékennyé váltak.
A GVH döntése – többek között a jogsértő reklámokra való közvetlen ráhatás hiányában – egyúttal megszüntette az eljárást a műsorokat sugárzó ATV-vel, illetve egy érintett reklámügynöki céggel szemben.
További híreket talál a Media1-en!