Az RTL Magyarország székházának egyik felirata

Csökkent az RTL Magyarország árbevétele és profitja

A COVID-sújtotta 2020-as évben 105 millió eurós árbevételt és 7,7 millió eurós eredményt könyvelhetett el az RTL Magyarország.

Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele 2020-ban 105 millió euró volt, ami 7,89 százalékkal, azaz 9 millió euróval kevesebb volt mint a 2019-es évben.  A társaság közleményében a csökkentést a koronavírus okozta reklámpiaci krízissel, és az ebből eredő televíziós reklámbevételek csökkenésével indokolja.

Az év során bevezetett költségcsökkentések és a programming tervek átütemezésének köszönhetően az RTL Magyarország eredménye (EBITA) 7,7 millió eurós pozitív egyenleget mutat. (Ez az összeg 2019-ben még 10 millió euró volt.)

A 2020-as üzleti évet az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL Klub nevű csatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 41 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 840 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárta.

Az RTL Magyarország kommentárja

A televíziós társaság hétfői, a Media1-hez eljuttatott közleményében azt írja: „2020 a kedvező indulás ellenére a COVID-19-ről és annak hatásairól szólt, hiszen a pandémia átírta az elvárásokat a médiaiparban is, és a krízist az üzlet sok területén érezhettük, ennek ellenére az RTL Group magyar nyelvű műsorszolgáltatásában résztvevő cégeit magában foglaló RTL Magyarország sikeres évet zárt: a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben megőrizte piacvezető helyét a nézettségi piacon, mindezt úgy, hogy a médiavállalat munkatársainak fele home office-ban végezte a munkáját.”

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója
Fotó: RTL

„A koronavírus-járvány okozta reklámpiaci visszaesés ellenére is sikeres évet zártunk tavaly. A piaci szereplők számára releváns mutatók alapján az RTL Magyarország 2020-ban is tartotta piacvezető pozícióját. A 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőben átlagosan 26,6 százalékos átlagos közönségarányt értünk el, szemben a TV2 Csoport 25,0 százalékos eredményével”

– nyilatkozta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

A műsorkészítésben közvetlenül részt vevő kollégák a legszigorúbb járványügyi előírások mellett olyan sikerműsorok új évadait készítették el, mint A Konyhafőnök, a Nyerő Páros, vagy éppen a Konyhafőnök VIP. Emellett 2020-ban az RTL Magyarország mutatta be a legtöbb hazai gyártású fikciós sorozatot is – emlékeztetnek a közleményben.

A lineáris premierek mellett kiemelt szerep jutott médiavállalat video-on-demand (VOD) platformjának is: az RTL Most 2020-ban is a legismertebb streaming platform volt Magyarországon, megelőzve ezzel nemzetközi vetélytársait.

„Az RTL Magyarország a lineáris tévés piac mellett a digitális platformokon is egyre erőteljesebben terjeszkedik, amit az RTL Most és Most+ streamingplatformok sikerei jeleznek a legjobban. Az RTL Most+ jelenleg már a tévé előfizetéssel rendelkező háztartások közel kétharmadában elérhető”

– tette hozzá Vidus Gabriella.

Az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által a hivatalos tőzsdei jelentésekben használt gyűjtőnév, nem jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző céget értenek, beleértve az M-RTL Zrt.-t is.

A versenytárs TV2 pénzügyi adatairól itt írtunk korábban. Ma írtuk meg azt is, hogyan teljesített a Mediaworks Hungary.

Még több hír található a Media1-en!

Fotó: Szalay Dániel / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások