Végül három hónappal meghosszabbította a UPC-s webmail fiókok elérhetőségét a Vodafone Magyarország Zrt. a szolgáltatást használó ügyfeleinek, valamint segítséget nyújt új e-mail-fiókok létrehozásában és az adatmentésben – ezt a távközlési cég és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) média- és hírközlési biztosa azonos időpontban kiadott közleményekben közölte kedden délután.
Az ügyről korábban a Media1 írt cikket. Mint megírtuk: a Vodafone ügyfeleit nagyon feldühítette, hogy a távközlési óriás megszünteti a UPC-s e-mail fiókjukat, illetve több más szolgáltatást, és ezzel nem kis kellemetlenséget okoz számukra. Amanda Nelson, a vállalat vezérigazgatója a Vodafone-UPC fúzió idején, 2019-ben még azt ígérte, hogy a fúziónak nem lesz negatív következménye az ügyfelekre nézve. Az e-mail címek rapid kivezetése viszont jelentős terheket ró a vállalkozókra és a magánszemélyekre egyaránt.

Megírtuk azt is, hogy több dühös Vodafone ügyfél is arra készült, perre megy a Vodafone-nal, illetve különböző jogi lépéseket tesz, amiért a cég megszünteti az e-mail fiókjukat és az átálláshoz nem biztosít kellő időt.
Az ügy kapcsán cikkünk után számos panasz érkezett az NMHH-hoz és Kastory Edina hírközlési biztoshoz. A panaszosok a hatóságnak küldött levelükben is azt sérelmezték, amit nekünk, vagyis hogy az átállás komoly nehézséggel jár, hiszen sokan hivatalos elérhetőségként, kapcsolattartói címként használták a levelezési címet, de többen tartottak sokéves levelezésük elvesztésétől, valamint attól, hogy a lementés, migrálás adatvesztéssel, személyes adatok sérelmével járhat. Többen hiányolták az átállással kapcsolatos részletes tájékoztatást is.
A hírközlési hatóság, illetve a biztos hivatala a panaszok nyomán egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval. Ennek eredménye, hogy a Vodafone végül május 31-ig meghosszabbította a hozzáférést a postafiókhoz és az e-mail webtárhelyen tárolt tartalmakhoz. Ugyanakkor maga az e-mail-szolgáltatás március 1-jén hivatalosan megszűnik.
Az NMHH úgy véli, így a felhasználóknak már elég idejük lesz a korábbi, még tárolt tartalmak lementésére, új e-mail-fiók kialakítására, az új cím beállítására az igénybe vett szolgáltatásoknál vagy partnereik értesítésére. Emellett a cég a korábbinál részletesebb, a levelek lementését segítő felhasználói segédletet tett közzé, de technikai segítséget is adnak az új e-mail-fiók beállításához vagy az e-mailek mentéséhez az ügyfélszolgálaton e-mailben vagy telefonon – személyes kapcsolatfelvételre a járványra való tekintettel nincs szükség. Sőt, a munkatársak közvetlenül is megkeresik azokat a panaszosokat, akik korábban megkeresték őket, az NMHH-t vagy a biztost.
A Vodafone arról tájékoztatta az ügyfeleit és a hatóságot, hogy a szolgáltatást a UPC jogutódjaként nem tudja fenntartani, mert nem lesz jogosult a upc.hu és egyéb, a UPC-hez köthető domainek és a mögöttes informatikai háttér használatára.
Az NMHH közölte: arra neki nincs lehetősége, hogy megakadályozza egy szolgáltató piaci döntésén alapuló eljárását, azaz egy szolgáltatás kivezetését.
További hírek találhatók a Media1-en! Az ügy előzményéről itt található korábbi cikkünk.