Az RTL Magyarország ma, hétfőn bejelentette: úgy döntött, idén januártól a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatokat használja kommunikációjában, mivel számára fontosak ezek a nézők is. Ennek megfelelően a televíziós médiavállalat ezután a „18-49 TSV+Vendég” megjelölést fogja használni a nézettségi adatai publikálásakor.
A változtatást azzal indokolja az RTL, hogy 2019 tavaszán elindult a Nielsen Közönségmérés vendégekre is kiterjedő adatszolgáltatása, így a panelháztartásba érkező és ott tévéző vendégek is bekerülnek a nézettségmérésbe, amennyiben bejelentkeznek ott a nézőmérő készüléken (jelzik korukat és nemüket). A nézettségmérés ezen újabb kiterjesztése igyekszik a lehető legpontosabb mérést biztosítani erre a nézéstípusra is, bevonva ezeket a nézőket mind a műsorkészítők mind a reklámpiac látókörébe.
A vendégnézés aránya jelenleg átlagosan 1,3 százalék körül van, amely ugyan a napszakok és a csatornák között kis különbséget mutat, de jellemzője, hogy elsősorban a hétvégére és a fiatalabb korcsoportokra koncentrálódik.
Csak nagyon ritkán változtat az RTL
Az RTL Magyarország ezzel kapcsolatos tájékoztatólevele szerint, bár a televíziózás gyorsan változó iparág, a nézettségi adatokkal kapcsolatos kommunikációjában igyekszik minél kevesebbszer, de annál megfontoltabban változtatni. A 18-49 éves fő kereskedelmi célcsoport az RTL Klub 1997-es indulásától, a főműsoridős idősáv 19:00-22:59-es meghatározása pedig 1998-tól változatlan.
Az RTL Magyarország legutóbb 2015 januárjában, az időeltolásos televíziónézés (TSV: Time Shift Viewing) mérésbe kerülésével változtatott az általa kiadott adatok tartalmán. A televíziónézők jelenleg 2,0 százalékban fogyasztanak így, felvételről lineáris tartalmat, ez az arány ugyanakkor évről-évre növekvő tendenciát mutat.