Meghaladta az 55,1 milliárd eurót 2018-ban a digitális reklámköltés Európában az IAB Europe internetes reklámszakmai szervezet jelentése alapján. Ez 13,9 százalékos növekedésnek felel meg.
A digitális reklámpiac folyamatosan növekszik, az elmúlt tíz év alatt közel négyszeresére bővült, minden gazdasági változástól függetlenül, és nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna a mérete és ezzel a jelentősége is.
A digitális piacon belül 2019-ben is minden terület növekedett, így a display hirdetés adta a növekedés közel felét, bár hozzá kell tenni, hogy ennek nagyobbik része a közösségi médiában megjelent hirdetésekből tevődött össze.
A videó illetve a mobil hirdetések piaca szintén erősnek mutatkozott – hívta fel a figyelmet a reklámszakmai szervezet.

A magyar piac 2018-ban ugyancsak hozta a nemzetközi átlagot a növekedésben, hiszen ez a piac is 14 százalékos növekedést ért el.
Ez utóbbi az Evolution konferencián az IAB Hungary által korábban már bemutatott hazai reklámtorta adatok alapján ismert.
A hazai adatokról és a nemzetközi szegmensekről szól majd 2019. június 17-én délután az IAB Café a Premier Kultcaféban, amelynek a programjában a digitális piac szakértői mutatják be a legfontosabb területeket, változásokat a magyar, európai piacról éppúgy, mint az elvárásokról.
A találkozó első felében a mérések eredményei kerülnek terítékre, majd egy beszélgetésben értékelik a látottakat a vendégek:
- Baráth Péter, Vodafone
- Erős Attila, Reprise Digital
- Gazsó Gábor, Evomedia
- Kovács Péter, Google
- Szilva Mónika, Nestlé
- Vidus Gabriella, RTL Magyarország
A beszélgetést, amelyre ide kattintva lehet jelentkezni, Novák Péter, az IAB Hungary Adex munkacsoport vezetője moderálja.