Az IAB Europe Adex adatainak ismertetése

Nagyot nőtt az európai netes reklámpiac

13,9 százalékot nőtt Európában a digitális reklámköltés, közölte az IAB Europe. Az elmúlt tíz év folyamatos növekedése így 2018-ban is töretlen maradt.

Meghaladta az 55,1 milliárd eurót 2018-ban a digitális reklámköltés Európában az IAB Europe internetes reklámszakmai szervezet jelentése alapján. Ez 13,9 százalékos növekedésnek felel meg.

A digitális reklámpiac folyamatosan növekszik, az elmúlt tíz év alatt közel négyszeresére bővült, minden gazdasági változástól függetlenül, és nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna a mérete és ezzel a jelentősége is.

A digitális piacon belül 2019-ben is minden terület növekedett, így a display hirdetés adta a növekedés közel felét, bár hozzá kell tenni, hogy ennek nagyobbik része a közösségi médiában megjelent hirdetésekből tevődött össze.

A videó illetve a mobil hirdetések piaca szintén erősnek mutatkozott – hívta fel a figyelmet a reklámszakmai szervezet.

Az európai digitális reklámköltés alakulása
Az európai digitális reklámköltés alakulása

A magyar piac 2018-ban ugyancsak hozta a nemzetközi átlagot a növekedésben, hiszen ez a piac is 14 százalékos növekedést ért el.

Ez utóbbi az Evolution konferencián az IAB Hungary által korábban már bemutatott hazai reklámtorta adatok alapján ismert.

A hazai adatokról és a nemzetközi szegmensekről szól majd 2019. június 17-én délután az IAB Café a Premier Kultcaféban, amelynek a programjában a digitális piac szakértői mutatják be a legfontosabb területeket, változásokat a magyar, európai piacról éppúgy, mint az elvárásokról.

A találkozó első felében a mérések eredményei kerülnek terítékre, majd egy beszélgetésben értékelik a látottakat a vendégek:

  • Baráth Péter, Vodafone
  • Erős Attila, Reprise Digital
  • Gazsó Gábor, Evomedia
  • Kovács Péter,  Google
  • Szilva Mónika, Nestlé
  • Vidus Gabriella, RTL Magyarország

A beszélgetést, amelyre ide kattintva lehet jelentkezni, Novák Péter, az IAB Hungary Adex munkacsoport vezetője moderálja.

Kiemelt kép: Az IAB Europe Adex adatainak ismertetése / olvasónktól

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások