A Taboola, a hirdetők számára skálázható eredményeket biztosító globális technológiai hirdetési vállalat nemrégiben egy új jelentést tett közzé, amelyet a Qualtrics közreműködésével készítettek. A Qualtrics, az élménymenedzsment terület egyik vezető szereplője, világszerte közel 20.000 szervezettel működik együtt.
A közösségi médiában futó performance fókuszú hirdetések rohamosan növekednek – az iparági előrejelzések szerint a közösségi médiás hirdetésekre fordított globális költések 2025-re elérik a 239 milliárd dollárt, míg 2026-ra ez az összeg várhatóan 273 milliárdra nő. Az új kutatás azonban azt mutatja, hogy a közösségi média dominanciája ellenére a PPC szakemberek közel 75 százaléka csökkenő megtérülést tapasztal a platformokra fordított költések esetében.
A „The Pulse of Performance Advertising: Diminishing Returns” kutatás legfontosabb megállapításai:
- A válaszadók többsége szerint a csökkenő megtérülés a költéseik több mint 30%-át érinti.
- A jelenség mögött többek között a közönség túltelítettsége, a növekvő költségek és a reklámkimerültség áll.
- A hirdetők több mint 80%-a különböző taktikákat alkalmaz a hatékonyságromlás ellensúlyozására, és több mint fele már más digitális csatornák irányába is nyitott a közösségi médián túl.
Adam Singolda, a Taboola vezérigazgatója így nyilatkozott:
„Bár a közösségi média továbbra is jelentős részét képezi a performance marketing költségvetéseknek, sok marketinges egy hatékonysági plafonba ütközött. A többletköltés nem feltétlenül jár jobb eredményekkel. A jelentés rávilágít arra, hogy egyre nehezebb hosszú távon fenntartani a teljesítményt – a szakemberek pedig olyan megoldásokat keresnek, amelyek segítenek leküzdeni ezt az akadályt.”
Káldy Levente, a Project Agora hazai country managere, a Taboola kizárólagos magyarországi partnere, hozzátette:
„Egyértelmű fordulópontot látunk: a marketing szakemberek felismerik, hogy a közösségi média önmagában már nem elég. A nyílt webes környezetekben való diverzifikáció kulcsfontosságú stratégiává vált a fenntartható növekedés és skálázhatóság érdekében. A Project Agora célja, hogy segítse a márkákat abban, hogy kiemelkedő teljesítményt érjenek el a social kommunikációkon kívül is.”
A The Pulse of Performance Advertising: Diminishing Returns című jelentés több mint 300 amerikai márka és ügynökség marketingeseinek megkérdezésén alapul.
(x)