Szabó Stein Imre, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója

Vendégünk volt Szabó Stein Imre, az RTL egykori kommunikációs igazgatója

Szabó Stein Imre kommunikációs szakember, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója, az ATV volt vezérigazgató-helyettese a Media1 podcast- és rádióműsorában vendégeskedett. A magyarországi kereskedelmi televíziózás kezdetéről és napjaink állapotáról beszélgettünk, de a műsorban megemlékeztünk a beszélgetés előtt néhány nappal, gyilkosság következtében 51 évesen elhunyt Révész Zsuzsáról is, akit még Szabó Stein vett fel az RTL-hez, ahol azután 17 éven át, 2017 őszéig dolgozott, legutóbbi pozicíójában kommunikációs osztályvezetőként.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Szabó Stein Imre széleskörű tapasztalattal rendelkezik a kulturális, művészeti és média vállalati felsővezetés, nemzetközi intézményi kulturális projektek és márkaépítés terén. Szakértelme kiterjed a nemzetközi kommunikációra, marketingre, pr-re és a reklámiparra. Korábban vezető műsorok műsorvezetője és szerkesztője volt, emellett közszolgálati és kereskedelmi televíziók felsővezetőjeként is tevékenykedett. Íróként és szépirodalmi fordítóként, valamint független filmesként, producerként és kreatív producerként is elismert.

A televíziós szakma iránti elkötelezettsége végigkísérte pályafutását. Karrierjét a Magyar Televíziónak (MTV) kezdte szerkesztő-riporterként. Kezdetben kulturális főműsoridős programok mint a „Stúdió”, műsorvezetője és szerkesztője volt, valamint az Oscar-gálák közvetítéseiben is szerepelt a közszolgálati televízióban. Később karrierje a televíziókészítés irányába fordult.

Az RTL Klub kommunikációs és marketing igazgatójaként dolgozott, amikor a csatorna még kereste helyét a magyar piacon. Úgy vélik, hogy az ott töltött négy év alatt jelentős szerepe volt abban, hogy az RTL (Dirk Gerkens vezetésével) Magyarország vezető televíziós márkájává vált. A csatorna programstratégiájának és kommunikációjának összehangolása révén nagy hatással volt a televíziós piacon elért sikerekre.

Később az MTV szórakoztató műsorok és filmvásárlási alelnökeként több mint 30 új műsort indított el. Az ATV vezérigazgató-helyetteseként a csatorna teljes megújítását irányította: új esti hírműsort hozott létre, több mint egy tucat főműsoridős programot indított el, új arculatot tervezett, és részt vett a technikai háttér megtervezésében. E munkája nyomán az ATV nézettsége a főműsoridőben megháromszorozódott.

Később figyelme a nemzetközi kulturális menedzsment felé fordult. A Művészetek Palotája egyik vezetőjeként és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem média és kommunikációs igazgatójaként is tevékenykedett, ahol például a Bartók Világversenyt és Fesztivált hozta létre. E nagyszabású nemzetközi projektek során aktívan részt vett a márkaépítésben, programtervezésben és a hatékony szerkesztői, illetve reklámkommunikáció irányításában, olyan vezető médiumokkal együttműködve mint a The New York Times, The Guardian, a Le Monde, a The Strad, a Der Spiegel, a Financial Times, The Times és a CNN.

Tapasztalatait és készségeit felhasználva újra csatlakozott a televíziós iparhoz egy dinamikusan fejlődő és izgalmas tévétársaság oldalán, különösen egy olyan régióban, amelyet mélyrehatóan ismer. Legfontosabb szakértelmei közé tartozik a programming, márkaépítés, stratégiai és válságkommunikáció, valamint a produkciós munka.

Vendégünkkel a kereskedelmi televíziózás kezdeti időszakáról és mostani állapotáról beszélgettünk, valamint több érdekes ügyet (például CME / TV3 per, Meglepő és Mulatságos / Friderikusz Sándor, Dosszié / Frei Tamás stb.) is felidéztünk. Szó esett a beszélgetésben arról is, hogy az RTL hétfőn, a Big Picture konferencián bejelentette, 27 év után átáll a 18-49-es célcsoportról a 18-59-es nézői korcsoportra.

A Media1 podcast- és rádióműsorának második felében megemlékeztünk az interjú előtt másfél nappal egy szörnyű gyilkosság következtében 51 évesen elhunyt Révész Zsuzsáról is, akit annak idején még éppen Szabó Stein Imre vett fel az RTL-hez, és aki azt követően 17 éven át dolgozott a médiavállalatnál, egy idő után többek között a kommunikációs terület osztályvezetőjeként.

A teljes beszélgetés Szabó Stein Imrével elérhető az alábbi lejátszó segítségével vagy a Vipcast powered by Media1-en.

Meggyilkolták szombaton Révész Zsuzsát, az RTL egykori kommunikációs vezetőjét

Bróker Marcsi, Árulók, VV, új célcsoport és változó főműsoridő – Az RTL nagy bejelentései a Big Picture konferencián

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

Sváby András x Media1: Interjút készítettünk a csavargások között

Az RTL tulajdonosának Falcon EX2000 magánrepülője egy hete titokban Budapestre érkezett

Tatár Csilla: Nem akartam olyan kompromisszumokat, amelyektől elégedetlen leszek hosszútávon

Reklámokért olcsóbban – érkezik az RTL+ új, reklámokat is tartalmazó verziója

Majka, az RTL műsorvezetője a 4iG-s One egyik márkanagykövete lesz – bemutatták a Vodafone-t, a DIGI-t, az Antenna Hungáriát és az Invitechet leváltó brand arculatát

Közös kollekciót droppolt az RTL és a Glamour

Az RTL Magyarország elbukott több mint félmilliárd forintot a Szepesi és Kaszó ügyek miatt

Váratlanul távozik az RTL Magyarország egyik vezérigazgató-helyettese

Rogán kabinetfőnöke e-mailben instruálta az RTL vezetését (RTL Leaks, 4. rész)

Az „autoriter magyar kormánnyal kötött titkos RTL-es paktumról” írnak a külföldi lapok – több médium részleteket is közöl a sorra előkerülő bizonyítékokból

„Lázár gátlástalan (…), demonstráld neki az RTL és a Bertelsmann Csoport erejét!” – Kínos dokumentumok szivárogtak ki az RTL háza tájáról (RTL Leaks, 2. rész)

RTL Leaks – Interjú Dirk Gerkens, az RTL Magyarország leváltott vezérigazgatójának ügyvédjével egy titokban készült hangfelvételről, ami szerint a magyar kormány nyomására távolították el Gerkenst

A HVG.hu-hoz igazol az RTL.hu volt főszerkesztője és 5 másik elbocsátott RTL-es

Amennyiben még nem tette, iratkozzon fel a Media1 RSS csatornájára, hiszen így nem marad le a legújabb tartalmainkról! Ha csak a podcastra kíváncsi, feliratkozhat Spotify és iTunes csatornáinkra is. A Media1 podcast- és rádióműsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat minden héten:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Szabó Stein Imre, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Legyen jól tájékozott, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások