Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos-cégvezetője

Balásy Gyula cégei árat emelnek, pedig Magyar Péter szerint már eddig is túlárazva dolgoztak

Rogán Antal márciusban 17,6 százalékos áremelést engedélyezett a propagandaminisztérium fő beszállítóinak, azaz Balásy Gyula cégeinek. Mint emlékezetes, Magyar Péter éppen e cégeket vádolta meg közéleti színre lépésekor azzal, hogy eleve túlárazzák a kampányaikat. Két hete pedig arról számoltunk be, hogy már a rendőrség is nyomoz a szóban forgó állami kommunikációs szerződések ügyében.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Balásy Gyula cégcsoportja márciusban körlevélben értesítette az állami kommunikációs beszerzésekben érintett cégeket és szervezeteket, hogy 17,6 százalékkal megemeli a szolgáltatásai árát – írta meg a 24.hu. A központosított állami kommunikáció gigabeszállítója, a Balásy-féle Lounge Group az infláció és a forint-euró árfolyam változására hivatkozva kért és kapott lehetőséget az áremelésre a Rogán Antal által vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól (NKOH).

A 24.hu cikke emlékeztet, hogy 2014 óta az állami szervek (minisztériumok, háttérintézmények, állami cégek) kizárólag az NKOH-n keresztül rendelhetnek meg kommunikációs munkát (piackutatás, kampány, rendezvények, stb.), az NKOH-t pedig személyesen Rogán Antal felügyeli propagandaminiszterként. És mivel 2018-tól már csakis Balásy Gyula Lounge Group-jával lehet ilyen munkákra szerződni,

a mostani áremelés praktikusan azt jelenti, hogy még az eddiginél is több pénz vándorol majd a költségvetésből, vagyis az adófizetők pénzéből magánzsebekbe.

Magyar Péter kipakolt, a rendőrség nyomoz

Magyar Péter (a Talpra Magyarok közösségének alapítója, aki a Tisztelet és Szabadság (TISZA) Párt színeiben indul a júniusi választásokon) februárban azt nyilatkozta az állami Diákhitel Zrt. vezérigazgatói posztjáról távozóban, hogy a kommunikációt végző Balásy-cég három-hatszoros árat számlázott a piaci árhoz képes, ráadásul gyenge minőségű munkáért.

A Szabad Európa megszerezte azt a több ezer soros Excel-táblázatot, amely Balásy Gyula cégeinek konkrét tarifáit tartalmazza, a lapnak nyilatkozó forrás pedig úgy fogalmazott, hogy a díjtételek köszönőviszonyban sincsenek a piaci gyakorlattal.

Amint a Media1 is hírt adott róla, 2015 és 2023 között az állami szereplők összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal kommunikációs és rendezvényszervezési célokra, és a megbízások összértékének 73 százalékát Balásy cégei kapták ebben az időszakban.

Balásy Gyula szerint ők nem trükköztek

Amikor a tarifatáblázat körüli furcsaságokról mi is beszámoltunk, a Lounge Group nyilatkozatot küldött a Media1-nek, amelyben tagadják Magyar Péter és a Szabad Európa vádjait, szerintük minden tisztességesen történt, egyes lapokkal szemben pedig polgári- és büntetőpereket helyeztek kilátásba.

Napokkal később Polt Péter legfőbb ügyész megerősítette, hogy a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények miatt nyomozást indított Balásy Gyula cégeinek állami szerződései ügyében, az ügyben gyanúsítotti kihallgatásra még nem került sor, az eljárás felderítési szakaszban van.

Az erről szóló cikkünk után a Lounge Group levélben jelezte szerkesztőségünknek, hogy cégcsoportjuk eljárása szerintük minden tekintetben megfelel a jogszabályoknak, az áraik pedig megfelelnek a piacon alkalmazottaknak, amit a közbeszerzési eljárás is megerősített.

Tagadja Balásy Gyula propagandacége Magyar Péter és a Szabad Európa bűncselekményre utaló állításait és perrel fenyegeti a média egy részét

Rogánék 8 év alatt 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos-cégvezetője. Fotó: YouTube / 444.hu

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Legyen jól tájékozott, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások