laptopon dolgozó nő

Hogyan határozd meg a buyer personát? (x)

A magyarul vásárlói perszónának fordított kifejezés egy fiktív karaktert takar, amely jelképezi mindazokat a jövőbeni vásárlókat, akiket tulajdonképpen jól ismerünk, hiszen hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. 

Annak érdekében, hogy minél több hasonló vevőt tudhass a magadénak, meg kell őt ismerned, ő lesz a sikeres marketingstratégiád alapja, a célcsoportod képviselője, aki utat mutat, hogy tudd, hogy érheted el valamennyit egy tartalommal, egy emaillel, egy hirdetéssel. 

Nem létező személy, de valós embereket képviselhet, ha a megfelelő információk birtokában építed fel, ugyanis ezáltal tudod meghatározni, pontosan kinek is tervezed eladni a termékeidet/szolgáltatásaidat. Ködösen hangzik? Tarts velünk, cikkünkben fényt derítünk rá!

A legfontosabb “személy”

Az a vállalkozás, aki kialakított buyer personával rendelkezik, eggyel közelebb van a sikerhez. Bízd a marketinged az Adlab tapasztalt csapatára, akár a kezdő lépések kialakításáról, akár haladó PPC-stratégiáról van szó!

A buyer persona kiemelten fontos eleme, kiindulási alapja az inbound marketingstratégiának, így kialakítása az első lépések egyike. A koncepció egy win-win szituációból indul ki, méghozzá a legjobb vásárlódból, aki számára Te kínálod a legjobb terméket/szolgáltatást. 

Ő testesíti meg számodra az ideális vásárlót, aki gyakran vásárol, aki pozitív, akivel jó együtt dolgozni, egyszóval akiből sokat szeretnél, mert általuk jobban menne a vállalkozásod. Hogy pontosan tudd, milyen is Ő, meg kell ismerned. Szánj rá időt, hogy Ő is időt szánjon rád, tudj meg tőle minél többet!

 Rengeteg információra van szükség, az életkorára, családi állapotára, lakhelyére, foglalkozására, illetve arra, milyen költségkeretből gazdálkodik, továbbá az érdeklődési köreire, szokásaira, az általa használt és követett marketingcsatornákra, hogyan jutott el hozzád, mik a félelmei, problémái, motivációi, ugyanis ezek ismeretében tudod pontosan célozni, tudsz pozicionálni és kommunikálni.

 Minden vállalkozásnak lehet avatara?

Egy működő cég esetében könnyebb dolgod van, ekkor ugyanis már feltehetőleg vannak vásárlóid, akikről könnyen megmintázhatod. 

Nehezebb dolgod lesz induló vállalkozás esetén, hiszen itt a célcsoport meghatározása, illetve az, hogy kinek akarsz értékesíteni – lényegesen nehezebb kérdés, de ne féj, megvannak erre is a módszerek. 

Kezdd az alapokkal! Gondold át, mit akarsz értékesíteni, majd képzeld el az ideális vásárlódat. Egészítsd ki, hogy minél részletesebben megismerhesd, csinálj 2-3 változatot. Fókuszálj a problémáikra, a vágyaikra ugyanis az emberek ezek alapján indítják a kereséseket. A megalkotáshoz igénybe vehetsz szoftveres segítséget is.

Szükséged van rá

A buyer personák a marketing sikeréhez elengedhetetlenek, így szánj időt a megalkotásukra. Hogy hány ilyen “személy” lesz számodra elegendő, a céged, a termékeid határozzák meg. Használd bátran a kampányaidhoz!

A kész avatarokat időről időre frissítsd, hiszen a vásárlók számának növekedésével újabb és újabb adatokat tudhatsz meg róluk.

hirdetői tartalom (x)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások