TikTok

Lecsapott a TikTokra a Gazdasági Versenyhivatal, majd olyan vállalásokat tett a platform, amelyeknek nemzetközi kihatása lehet

A Gazdasági Versenyhivatal szerint globális hatása is lehet annak a kötelezettségvállalásnak, amelynek végrehajtását a GVH írta elő a TikTok számára. Az Egyesült Államokban bejegyzett, kínai tulajdonú közösségi média platform a magyar nemzeti versenyhatóság vizsgálatának következtében egy sor olyan intézkedés végrehajtását volt kénytelen vállalni, amelyek biztosítják, hogy javuljon a TikTok kommunikációja, a fogyasztók megismerjék a platform jellemzőit és tudatosabb döntéseket hozhassanak a szolgáltatással kapcsolatban.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Kötelezettségvállalással zárult a GVH 2020 októberében indított eljárása a TikTok nevű közösségi média platform ellen. A GVH azért indította az eljárását, mert feltételezte, hogy az USA-ban bejegyzett, de kínai tulajdonú nemzetközi szolgáltató nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható szakmai gondossággal tájékoztatja a fogyasztókat az online platform működésére vonatkozó lényeges információkról – így például a szolgáltatás igénybevétele során kezelt adatok köréről és azok felhasználásáról.

A GVH eljárása a TikTok Technology Ltd. önkéntes vállalásai alapján zárult le. A GVH Versenytanácsa által elfogadott kötelezettségvállalás révén olyan intézkedésekre kerül sor, amelyek még a folyamatosan változó kommunikációs tartalom, szerződéses feltételek, működési jellemzők és jogszabályi környezet esetén is közvetlenebbül biztosítják, hogy a TikTok kommunikációja javuljon, illetve a TikTok jellemzőit a magyar fogyasztók valóban megismerjék, és így tudatosabb fogyasztói döntéseket hozzanak a szolgáltatással kapcsolatban.

A TikTok által tett vállalás alapvető elemei:

  • információs célú adatközpont létrehozása;
  • a szolgáltatás legfontosabb jellemzőiről TikTok videók beiktatása, azaz az adatkezelési kérdéseknek és a további jellemzőknek kontextus barát megjelenítése;
  • alapbeállítások a 18 év alatti felhasználók esetén (például napi képernyő idő beállítás automatikusan); szülői felügyelet és egyéb a gyermekeket védő beállítások népszerűsítése;
  •  20 százalékos reklám korlát önkéntes alkalmazása;
  • közvetlen hatósági visszajelzésekre alkalmas és egyéb gyermekvédelmi fórumok erősítése;

A GVH szerint a magyarországi kötelezettségvállalásokat világszerte érzékelhetik majd a felhasználók. Különösen igaz ez a GVH eljárásának eredményeként tett vállalás első fontos pontjára, melynek értelmében a TikTok világszerte létrehoz egy központosított online adatvédelmi központot. A megoldás szolgáltatásai és tartalma magyar nyelven is elérhetőek lesznek. Az online platformot működtető cég továbbá kerekasztal-beszélgetéseket szervez magyarországi civil szervezetek és egyéni szakértők számára a TikTok tevékenységének bemutatása céljából, illetve a kiskorúak biztonságával kapcsolatos helyi aggályok megismerése érdekében.

A versenyhivatal hangsúlyozta: a kötelezettségvállalás pontos és időszerű végrehajtását a GVH utóvizsgálatban, szigorú eljárási keretek között ellenőrzi majd, illetve a kötelezettségvállalás nem mentesíti a TikTokot egyéb jogszabályoknak való megfelelés alól.

A GVH az elmúlt években számos techcéget kezdett el megregulázni. Köztük a Booking.com-ot, az Apple-t, a Paypalt, a Google-t, a Vibert működtető Rakuten csoportot és a Microsoftot.

Megszólalt Orbán Viktor sajtófőnöke a miniszterelnök TikTok-videóinak gyanús nézettségváltozásairól, amit egy volt fidelitasos véleményvezér dokumentált

Pénzbírsággal fenyegeti a Facebookot és a TikTokot az Európai Bizottság a szlovák választási kampányban terjesztett álhírek miatt

Kiderült, mik a kis- és középvállalkozások legnépszerűbb és leghatékonyabb marketingeszközei – valósággal berobbant körükben az MI

Teljesen betiltanák a TikTokot Nepálban

Már a 15 éven aluliak is napi négy órát mobiloznak – Elkészült a médiahatóság legfrissebb médiaipiaci jelentése

Hivatalos megkeresést küldött az Európai Bizottság a Facebook és a TikTok tulajdonosainak

Még több hír érhető el a Media1.hu oldalon.

Hogy semmiképp se maradjon le híreinkről, feliratkozhat ingyenesen napi hírlevelünkre! Követhet bennünket Facebookon is!

Borító: Unsplash

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások