Magyar Telekom

Órákra elérhetetlenné vált a Telekom és más szolgáltatók hálózatáról több ismert magyar és külföldi portál

Nem lehetett elérni a Telexet, a HVG-t és a Media1-et, valamint több ismert külföldi oldalt sem. A Magyar Telekom Vállati Kommunikációs Igazgatóságán a Media1 kérdésére azt válaszolták, hogy a problémát a Magyar Telekom anyavállalata, a Deutsche Telekom egyik partnerének nemzetközi kapcsolatával bekövetkezett hiba okozta.

Hiába próbálták megnyitni egyes internetezők péntek korahajnaltól például a Telex.hu, a hvg.hu, a SorozatWiki, a Media1.hu és több más magyar portál oldalait, illetve számos külföldi portál (például DownDetector.com, Cloudflare.com) sem volt elérhető. A webcímek megnyitása hol teljesen lehetetlen volt, hol rendkívül lassan, illetve csak részlegesen töltődtek be a tartalmak. Mi magunk, a Media1 szerkesztői sem fértünk hozzá órákon át a saját oldalunkhoz, nem tudtunk híreket feltölteni. Bár felmerülhetett volna, hogy esetleg újabb DDoS-támadás történt (az elmúlt hetekben több mint 30 ilyen esetet regisztráltunk magyar portálok ellen), ezúttal azonban nem volt semmiféle nyoma túlterheléses támadásnak, sőt a forgalom drasztikus visszaesése volt észlelhető a szervernaplóban, mintha teljesen elvágtak volna bennünket a külvilágtól.

A hiba észlelésekor először a Media1 szerverszolgáltatójához fordultunk, ahol hamarosan arról tájékoztattak bennünket, hogy a hiba nem náluk, és nem mi a szerverünkön van, a mi részünkről tehát minden rendben van. Eközben elkezdtük kivizsgálni, hogy mely szolgáltatók felől vált elérhetetlenné az oldal. Kiderült, hogy elsősorban a Telekom ügyfelei azok, akik nem tudják megnyitni az oldalt, de érintettek között volt több más szolgáltató is, mely kapcsolatban áll a vállalattal. A Magyar Telekom Vállalati Kommunikációs Osztályához fordultunk, mi az oka, hogy ügyfeleik nem tudják megnyitni az említett lapokat. Nem sokkal ezelőtt a következő választ adta Tölgyes Orsolya, a terület egyik munkatársa:

„A Magyar Telekom ügyfelei számára néhány, külföldön szolgáltatott internetes tartalom elérésében hiba volt tapasztalható. A hiba a nemzetközi hálózatban következett be anyavállalatunk, a Deutsche Telekom egyik partnerénél. Az ügyfeleink által tapasztalt hiba 11:15-től elhárításra került. Az ügyfeleinknek okozott esetleges kellementlenségekért elnézést kérünk, köszönjük türelmüket és megértésüket.”

A Media1 esetében egyébként már reggel 3 órakor is észleltük a hibát, így legalább 8 órán át nem tudtuk szerkeszteni a saját oldalunkat.

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is, ahol hasonló problémák esetén azonnal kommunikálunk olvasóinkkal.

Borító: Ladányi András / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások